خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز:

روژه‌های عمرانی شهرداری تبریز بر اساس اولویت بندی اجرایی شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۹۶

معمولا شهروندان از عدم اتمام پروژه‌های عمرانی در زمان تعیین شده اظهار نارضایتی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی تبریز تأکید کرد: تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز باید بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی تعریف و اجرایی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید حاجی زاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز تدوین بودجه سال آینده شهرداری اظهار داشت: معمولا شهروندان از عدم اتمام پروژه‌های عمرانی در زمان تعیین شده اظهار نارضایتی می‌کنند

وی افزود: به نظر من برای سال ۹۴ هم به منظور کاستن از میزان نارضایتی‌های عمومی لازم است رویکرد اساسی در تدوین بودجه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باشد، ضمن آنکه در تعریف و اجرای پروژه های جدید عمرانی نوعی اولویت بندی مورد توجه قرار گیرد و هیچ پروژه جدید غیرضروری آغاز نشود.

حاجی با اشاره به اینکه برخی از طرحهای عمرانی چندین سال است در بودجه سالانه شهرداری گنجانده می‌شود اما تاکنون عملیاتی نشده اظهار داشت: شاید بیشتر پروژه های در دست اجرای عمران شهری در تبریز مربوط به طرحهایی است که از سال یا سالهای قبل تعریف شده بود و این در حالیست که عدم آغاز یا مدت دار بودن عملیات اجرایی این پروژه ها نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری محدود است خاطرنشان کرد:، توزیع این بودجه محدود در بین پروژه‌های متعدد و مختلف عامل طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه‌ها شده است.

حاجی زاده افزود: این در حالیست که شهروندان راغب اند به جای اینکه اجرای پروژه ای چند سال طول بکشد، همان پروژه دیرتر آغاز اما با اختصاص اعتبار کافی، در مدت زمان کوتاهی اجرا و افتتاح شود.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به اولویتهای تدوین بودجه ۹۴ شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح های مسیرگشایی که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مورد، مطالعه شده یکی از محورهای مورد تاکید شورای اسلامی شهر است.

وی توسعه فضای سبز و احداثپارک های منطقه‌ای و محله‌ای، جلوگیری از تجاری سازی های بی‌رویه و ممانعت از تغییر کاربری‌های فضای سبز به فضاهای مسکونی و تجاری، ساماندهی بافت فرسوده و بافت حاشیه نشین و نیز توسعه حمل و نقل عمومی از سرفصل های مهم در تدوین بودجه ۹۴ شهرداری تبریز عنوان کرد و در ادامه در ارزیابی از روند اجرای پروژه‌های عمران شهری تبریز در حال حاضر گفت: در بودجه امسال شهرداری تبریز بیش از ۶۰۰ پروژه عمرانی تعریف شده بود که تاکنون عملیات اجرایی حدود ۹۰ درصد این پروژه ها آغاز شده است. دلیل عدم شروع عملیات اجرایی ۱۰ درصد باقی مانده پروژه‌ها نیز اغلب، مربوط به مباحثتملک بوده که معمولا عامل اصلی تاخیر در زمان اتمام پروژه‌هاست.

حاجی زاده با بیان اینکه حدود ۵۵۰ پروژه بزرگ و کوچک در زمان حاضر در مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز در حال اجراست، اضافه کرد: خوشبختانه به رغم تاخیر در تصویب و ابلاغ بودجه امسال و نیز فرآیند اداری مربوط به برگزاری مناقصه ها و مزایده ها روند اجرای این پروژه‌ها مطلوب است و آنگونه که مسئولان و پیمانکاران ذیربط وعده دادند بخشی از این پروژه ها در گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر و بخشی دیگر تا پایان امسال قابل افتتاح و بهره برداری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز