خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

آستان مقدس امامزاده موسی الجمال به یکی ازمناطق زیبای تبریز تبدیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۴۰

بنا به تایید بزرگان دینی و مجتهدان بزرگوار، نسب این امام زاده با چهار نسل به امام هفتم، امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و همین سبقه تاریخی است که ایجاب می کند با اجرای چنین طرح هایی، این مکان تبدیل به یکی از قطب های تاریخی، مذهبی و گردشگری تبریز تبدیل شود.

شهردار تبریز گفت: با اجرای پروژه احیا و توسعه آستان مقدس امامزاده ابوالحسن موسی الجمال، در محله راسته کوچه این به یکی ازمناطق زیبای تبریز تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز در بازدید از این پروژه، افزود: بنا به تایید بزرگان دینی و مجتهدان بزرگوار، نسب این امام زاده با چهار نسل به امام هفتم، امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و همین سبقه تاریخی است که ایجاب می کند با اجرای چنین طرح هایی، این مکان تبدیل به یکی از قطب های تاریخی، مذهبی و گردشگری تبریز تبدیل شود.

شهردار تبریز افزود: این مکان در گذشته، آن چنان که باید، مورد توجه واقع نشده بود؛ اما خوشبختانه با همت شهرداری و تعامل شورای شهر، احیا و بازسازی آن شروع شده و به سرعت در حال پیشرفت است.

نجفی خاطرنشان کرد: حدود ۸ ماه پیش در بازدیدی از این مکان، تصمیم به بازسازی و بهسازی این امام زاده گرفته شد و خوشبختانه، با وجود متبرک امام زاده نیز، به نظر می رسد که این مکان و محدوده اطراف آن بزودی به یکی از زیباترین نقاط تبریز بدل گردد.

وی با تاکید بر این که نسل کنونی باید با افتخارات گذشته تبریز آشنا شوند، گفت: عمده ترین هدف ما در اجرای چنین طرح هایی، این است که بتوانیم نسل امروز را با تارخ پر افتخار اسلافشان آشنا کنیم؛ چرا که گذشته، همواره چراغ راه آینده است و آگاهی آنان از این افتخارات می تواند انگیزه پیشرفت و مشارکت را دراین عزیزان تقویت کند.

نجفی، همچنین به طرح های در حال اجرا در محدوده بازار تبریز اشاره کرد و گفت: در حوالی این مکان، احیای یخچال صادقیه و اتصال انتهای راسته کوچه به خیابان فلسطین، در حال اجرا هستند که امیدواریم با این تلاش ها که درحوزه زیبا سازی و بهسازی انجام می گیرد، منطقه ارزشمند بازار تاریخی تبریز، بار دیگر رونقی لایق نام خود را شاهد باشد.

شهردار تبریز ضمن تاکید بر اجرای هر چه سریع تر پروژه دستور داد تا قبه و ضریح مناسبی نیز برای این امامزاده ساخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز