خبرگزاری کار ایران

در قالب یک اثر سنگی؛

بزرگترین تندیس استاد شهریار بر صخره‌های کوه عینالی خلق شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۱۳

این اثر هنری توسط دو هنرمند و استاد سنگ تراش تبریزی سیامک و سعید اولاد دمشق به اجرا درآمده است / این تندیس در نوع خود بی نظیر و بزرگترین اثر سنگی رئال با ارتفاع ده متر در کشورمان محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان توسعه‌‌ وعمران‌ عون‌بن‌علی شهرداری تبریز از پرده برداری بزرگترین تندیس سنگی استاد شهریار در تفرجگاه عینالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا وصالی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: در راستای ایجاد بسترهای لازم گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ بومی منطقه به گردشگران، با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تبریز پس از بررسی های کارشناسی، ایده ساخت تندیس روی صخره‌های بزرگ تفرجگاه عینالی توسط دو هنرمند و استاد سنگ تراش تبریزی سیامک و سعید اولاد دمشق مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با شروع عملیات اجرایی این ایده، از اردیبهشت ماه سال جاری، تندیس سنگی استاد شهریار به سبک رئال به ارتفاع ده متر به ثمر رسید.

وصالی با بیان این که این تندیس در نوع خود بی نظیر و بزرگترین اثر سنگی رئال در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار داشت: این اثر نفیس، با چکش و قلم اجرا شده و در مقایسه با تندیس های ساخته شده از فایبرگلاس دارای ماندگاری بیشتری است.

مدیر عامل سازمان توسعه‌‌ وعمران‌ عون‌بن‌علی از اعلام آمادگی این سازمان برای استمرار این ایده در مورد سایر مفاخر و مشاهیر شهر تبریز خبر داد و افزود: سنگ‌ها و صخره‌های داخل تفرجگاه عون‌بن‌علی فرصت ارزنده‌ای است که می‌تواند با حمایت هنرمندان پیکرتراش، علاوه بر معرفی مفاخر شهر تبریز به گردشگران، به تقویت جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این منطقه بیانجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز