خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز توسعه گردشگری شهرداری تبریز:

دفتر تبریز انجمن دوستی ایران و تاجیکستان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۵۵

افتتاح این دفتر در سفر هیأت عالیرتبه تاجیکستان به شهر تبریز، توسط شهرداری تبریز انجام می‌شود.

مدیر مرکز توسعه گردشگری شهرداری تبریز از افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان به همت شهرداری تبریز و در سفر هیأت عالیرتبه تاجیکستان به شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خلیلی گفت: در سفر هیأت عالی‌رتبه تاجیکستان به شهر تبریز که در این هفته صورت می‌­گیرد شهرداران دو شهر خواهرخوانده تبریز و خجند زمینه‌های تعمیق همکاریهای دو شهر را إجرایی خواهند کرد.

مدیر مرکز توسعه گردشگری افزود: در این سفر معاون رئیس مجلس تاجیکستان و والی ایالت سغد، شهردار خجند، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان مسئولین سفارت تاجیکستان و جمعی از مقامات و فرهیختگان فرهنگی و ادبی تاجیک و کشورمان با شهردار، استاندار و برخی از مقامات اتاق بازرگانی دیدار خواهند داشت.

همچنین این هئیت ضمن شرکت در شب شعر در محل مقبره الشعراء تبریز در مراسم افتتاح رسمی دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان که به همت شهرداری تبریز در محل خانه تاریخی ختایی آماده شده است شرکت خواهند داشت.

یکی دیگر از نقاط عطف این سفر، حضور هیأت تاجیکی در مقبره دو کمال و برداشت نمادین مقداری از تربت پاک محله بیلانکوه تبریز، آرامگاه ابدی شاعر نامدار تاجیکی کمال خجندی برای انتقال به شهر خجند جهت حفاظت و تبرک در آرامگاه نمادین کمال خجندی در تاجیکستان است.

مجتهد شبستری رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان است و افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان در تبریز با همت شهرداری تبریز گامی در راستای توسعه مناسبات فرهنگی تبریز با شهرهای دیگر به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز