خبرگزاری کار ایران

اداره ارشاد آذربایجان‌شرقی رتبه اول را در حوزه اوقات فراغت کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۰۸

اوقات فراغت امکان بالقوه مفید و مؤثری است که باید هر فرد در خور امکانات و موقعیت اقتصادی و فرهنگی خود برنامه‌ریزی هدفداری برای آن داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه اول دستگاه فعال در حوزه‌ اواقت فراغت توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اکبر صفی‌پورگفت: براساس ارزیابی انجام شده توسط دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین مستندات ارائه شده این اداره کل موفق به کسب این عنوان شده است.

وی افزود: اوقات فراغت تنها به فرصتهای خالی در زندگی روزمره افراد اطلاق نمی شود که با هر وسیله و به هر شیوه ای بتوان آن را پر کرد.

صفی‌‌پور با بیان اینکه چگونگی غنی‌سازی اوقات فراغت هم اینک در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص های رفاه در برنامه های عمران و توسعه به شمار می رود اظهار داشت: درواقع اوقات فراغت امکان بالقوه مفید و مؤثری است که باید هر فرد در خور امکانات و موقعیت اقتصادی و فرهنگی خود برنامه‌ریزی هدفداری برای آن داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این میان نهادهای فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین متولیان و برنامه‌ریزان در این حوزه محسوب می‌شوند و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بایستی به عنوان یک ضرورت حیاتی در نظر داشت چرا که این اوقات فرصت بسیار خوبی است برای پیشگیری از آسیب ها و در نتیجه به هر میزان که در این زمینه برنامه‌ریزی صحیحی انجام گیرد اثرات آن متوحه جامعه خواهد بود.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: اوقات فراغت و بیکاری جوانان می‌تواند موجب بروز ناهنجاریهای فردی و اجتماعی ‌شود و براین اساس باید برنامه‌ریزی صحیحی برای استفاده‌ی مناسب از این اوقات توسط نهادهای فرهنگی ارائه گردد.

وی فعالیت و برنامه‌ریزی در این حوزه‌را جزو اولویتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: نوجوان و جوانان با شرکت در این طرحها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در یک فضای فرهنگی و مطمئن بهره‌مند می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز