خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی؛

بلایای طبیعی به شکل نقاشی در قاب تصویر دانش آموزان تبریزی می‌نشیند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۲۵

همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، دانش آموزان شهر تبریز در مسابقه نقاشی با همین موضوع شرکت می‌کنند.

همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، دانش آموزان شهر تبریز در مسابقه نقاشی با همین موضوع شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا این برنامه به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی و با توجه به قرار داشتن شهر تبریز در مسیر چند بلای طبیعی در طول تاریخ برنامه ریزی شده و با مشارکت هنرمندان برجسته کشور و شهر تبریز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این خصوص گفت: همه از این واقعیت آگاه هستیم که کشورمان و همچنین شهر تبریز با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و اقلیمی، در معرض بروز بلایای طبیعی مختلف قرار دارند و به همین جهت شناخت این آسیب‌ها و توانایی مدیریت آن‌ها در زمان بروز حوادثطبیعی مختلف می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

حسین آذرنیا افزود: به همین جهت و به بهانه فرا رسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، روز ۲۰ مهر ماه مسابقه نقاشی با همین موضوع و با حضور دانش آموزان شهر تبریز در محل خانه هنر برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این برنامه که از ساعت ۱۷ الی ۱۹ روز یکشنبه ۲۰ مهر ماه برگزار می‌شود، دانش آموزان شهر تبریز می‌توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط با ایمنی در برابر حوادثو بلایای طبیعی با تکنیک دلخواه خود خلق نموده و در مسابقه شرکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل مرتبط با ایمنی گفت: مطلع بودن و داشتن آمادگی در برابر بلایای طبیعی می‌تواند موجب کاهش خطرات جانی و افزایش ایمنی شهروندان پس از بروز حوادثشود و نسل جوان جامعه باید اهتمام لازم را در این جهت داشته باشند.

آذرنیا در خصوص انتخاب نفرات بر‌تر این مسابقه نیز گفت: اساتید و هنرمندان برجسته کشور در این مسابقه حضور یافته و صاحبان آثار بر‌تر را همزمان با خاتمه مسابقه انتخاب نموده و به آن‌ها جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

این مسابقه با حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا سال پیش دانشگاهی روز یکشنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹(۵ تا ۷ بعد از ظهر) در محل خانه هنر تبریز واقع در باغ گلستان روبروی هنرستان وحدت به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است امسال روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی با شعار «عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی» در شهر تبریز همزمان با سایر نقاط کشور برگزار می‌شود.
برنامه‌های مرتبط با این موضوع نیز در مدت یک هفته برنامه ریزی شده‌اند به شکلی که نخستین روز هفته، «مدیریت بحران، اقتصاد، فرهنگ پیشگیری و آمادگی» نامگذاری شده است. روز دوم این هفته نیز به «مدیریت بحران، بیمه، مقاوم‌سازی و رعایت استاندارد‌ها» اختصاص یافته است. سومین روز این هفته به نام «مدیریت بحران، بازسازی و بازتوانی درحوادث» و چهارمین روز آن نیز به «مدیریت بحران، فناوری اطلاع رسانی و کاهش خسارات» نامگذاری شده است. پنجمین روز هفته با محور «مدیریت بحران، همسویی با سیاست‌های جهانی کاهش خطرپذیری»، ششمین روز این هفته نیز با محور «مدیریت بحران، خانواده و آموزش همگانی» و هفتمین روز آن نیز با محور «مدیریت بحران، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مذهبی» نامگذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز