خبرگزاری کار ایران

دادستان تبریز:

بهترین راه درمان معتادان، اجرای ماده ۱۶ است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۲۵۴

تا زمانی که این ماده عملی نشود، در مبارزه با اعتیاد موفق نخواهیم بود.

دادستان تبریز گفت: بهترین راه درمان معتادان، اجرای ماده ۱۶ است و تا زمانی که این ماده عملی نشود، در مبارزه با اعتیاد موفق نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل اللهی افزود: قانونگذار تغییراتی در مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده و با پشتوانه کارشناسی قوی، مواد ۱۵ و ۱۶ را اصلاح و ابلاغ کرده که بر اساس آنها، اعتیاد در درجه اول بیماری است و باید به دید یک بیمار با معتاد برخورد شود.

وی گفت: اگر قبول کنیم که معتاد یک بیمار است، پس نیروی انتظامی و دستگاه قضا، به عنوان پشتیبان در کنار سایر دستگاه ها قرار می گیرند و اگر بخواهیم معتادان را درمان و به جامعه برگردانیم باید ماده ۱۶ را اجرا کنیم.

خلیل اللهی گفت: تا زمانی که تقاضا باشد، عرضه نیز ادامه خواهد داشت و اگر می خواهیم با مواد مخدر مبارزه کنیم باید با درمان معتادان، تقاضا را کاهش دهیم.

وی افزود: در زمان حاضر بیش از ۷۰ درصد جرایم خرد، از سوی معتادان انجام می شود و در نوروز امسال، به دنبال نگهداری اجباری معتادان در مراکز ماده ۱۵ به رغم غیرقانونی بودن آن، ۱۳ درصد جرایم کاهش یافت، پس اجرای ماده ۱۶ الزامی است.

در ماده ۱۶ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر، معتادان به مواد مخدر و روان گردان فاقد گواهی موضوع ماده ۱۵ و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می شوند و تمدید مهلت برای یک دوره سه ماهه دیگر با درخواست مراکز مزبور بلامانع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز