خبرگزاری کار ایران

" دانشگاه تبریز " رتبه نهم را در بین دانشگاه‌های‌ کشور کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۳۶

در رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، اصفهان، تربیت مدرس، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، شیراز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران به ترتیب رتبه دوم لغایت هشتم را به دست آورده اند.

بر اساس داده‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، دانشگاه تبریز به عنوان یکی از بر‌ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه تولید مقالات علمی به زبان فارسی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس دانشگاه تبریز با اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس گزارش رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه تبریز با تولید هزار و ۱۶۴ مقاله علمی فارسی در ISC، موفق به کسب رتبه نهم در میان دانشگاه‌های کشور شده است.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه تهران با تولید هشت هزار و ۵۱۲ مقاله در جایگاه اول قرار دارد و دانشگاه‌های علامه طباطبایی با تولیدسه هزار و ۵۵۰ مقاله، اصفهان، سه هزار و ۴۹۶ مقاله، تربیت مدرس، دو هزار و ۸۳۵ مقاله، شهید بهشتی، دو هزار و ۵۱۰ مقاله، فردوسی مشهد، هزار و ۹۷۸ مقاله، شیراز، هزار و ۶۲۳ مقاله ودانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران با تولید هزار و ۴۷۳ مقاله به ترتیب رتبه دوم لغایت هشتم را بدست آورده‌اند و همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز با تولید هزار و ۱۵۴ مقاله در جایگاه دهم تولید علم پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) جای گرفته است.

بدین ترتیب در این رتبه بندی دانشگاه تهران ۸ برابر، دانشگاه‌های علامه طباطبایی و اصفهان حدود سه برابر و دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی حدود سه برابر اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز مقاله علمی فارسی منتشر کرده‌اند.

دانشگاه تبریز پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه قدیمی کشور به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) بعد از تصویب وزرای آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در سال ۱۳۸۷ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.
یادآور می‌شود؛ اکنون پنج سال از تاسیس ISC می‌گذرد ولی ISC داده‌های استنادی را از سال‌های پیش از تاسیس نیز با استفاده از نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی کشور گردآوری کرده و بدین ترتیب می‌توان به آمارهای علمی در ISC تقریبا از سال ۱۳۸۰ دسترسی پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز