خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در گفتگو با ایلنا:

۴ هزار و ۵۰۰ تعاونی در آذربایجان شرقی فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۸۹

حمایت از تعاونی‌ها، اولویت اساسی دولت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۴ هزار و ۵۰۰ تعاونی اعلام کرد.

میر احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اعضای فعال تعاونی‌های استان نیز یک میلیون و ۵۷۴ هزار و۶۷۱ نفر بوده که نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد تعاونی‌های ایجاد شده یک هزار و ۳۷۰ تعاونی در بخش خدمات، یک هزار و ۷۳ مورد در بخش صنعت، ۵۴۵ تعاونی در بخش کشاورزی، ۶۲۱ تعاونی در بخش مسکن، ۲۷۰ تعاونی در بخش مصرف، ۲۴ تعاونی در بخش دانش بنیان پنج مورد توسعه عمران شهری و بقیه در سایر بخش‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: برای اینکه تعاونی‌های استان را در مسیر مناسب و اهداف تعیین شده قرار دهیم در یکسال گذشته ۱۳۰ دوره آموزشی تخصصی و ۱۷ دوره آموزش عمومی برگزار کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم در بخش تعاون خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با اعطای تسهیلات و رفع محرومیت از تعاونی‌ها از توسعه و تشکیل تعاونی‌ها با جدیت حمایت می‌کند.
وی افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی بر سه رکن بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش تعاون استوار است که در این میان امر تعاون در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و قرآن کریم نیز هموراه مردم را به تعاون و همکاری در کار‌ها دعوت کرده است.

حسینی افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای ذیل اصل ۴۴ به رشد اقتصاد ملی و گسترش مالکیت در سطح عمومی، افزایش قابلیت پذیری در اقتصاد ملی و نیز افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و نقش آن در ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اجتماعی تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز