خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی:

پرونده پیمانکار بیمارستان هریس در مراجع قضایی مفتوح است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۷۳

هیچ اعتبار عمرانی آذربایجان شرقی به خزانه عودت داده نشده است. / آذربایجان شرقی در بحثنظارت بر پروژه‌های عمرانی الگویی در سطح کشور است.

سرپرست دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برابر آیین نامه ۲۸۰۰ نظام مهندسی، آسیب اجزای غیر سازه‌ای در اثر زلزله ایرادی ندارد اما در ساختمان‌های عمومی همچون بیمارستان‌ها، باید نوع مصالح بکاررفته نیز مرغوب و مستحکم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناظم یونسی در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه عملکرد این دفتر و همچنین تخریب بیمارستان‌های ورزقان و هریس در زلزله ارسباران اظهار داشت: پرونده پیمانکار بیمارستان هریس هم اکنون در مراجع قضایی مفتوح بوده و این بیمارستان دوباره ساخته خواهد شد.

وی همچنین در خصوص ترک تشریفات در برخی از مناقصات گفت: این عمل در صورت داشتن دلیلی توجیهی، امکان پذیر است و یا اینکه شرکت‌ها از محل منابع درآمدی خود نسبت به واگذاری امور اقدام کنند، اما دفتر فنی در سایر موارد ناظر بر اجرای مناقصات در پروژه‌های عمرانی است.

سرپرست دفتر فنی استانداری اذربایجان شرقی افزود: مشکلی در اجرای پروژه‌ها در استان وجود ندارد، اما قبل از اجرای هر پروژه‌ای باید منابع مالی ان تعریف شود و یا به اندازه توان مالی، پروژه تعریف کنیم.

یونسی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بیش از توان مالی پروژه تعریف و اجرایی کرده‌ایم و همین امر موجب طولانی شدن مدت زمان پروژه به دلیل مشکلات مالی و همچنین استهلاک پروژه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر جذب اعتبارات تخصیصی استان آذربایجان شرقی با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عملکرد خوبی داشته و هیچ اعتباری به خزانه عودت داده نشده است، گفت: این دفتر وظیفه عالی نظارت بر تمام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های امور شهرسازی را برعهده دارد و در یک سال گذشته از ۷۶۱ پروژه عمرانی استانی و ۲۱۳ پروژه ملی بازدید کرده است.

وی با بیان اینکه تمام نظارت‌ها و بازرسی‌های این دفتر به منظور تامین و ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی صورت می‌گیرد، افزود: خوشبختانه استان در بحث‌های نظارتی به الگویی در کشور تبدیل شده و به منظور توسعه امر نظارتی، سایتی راه اندازی کرده‌ایم تا اطلاعات تمام پروژه‌های در آن وارد شود.

یونسی به فعالیت و عملکرد کمیسیون‌های دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در کمیسیون ماده پنج این دفتر در یک سال گذشته ۴۸۰ پرونده بررسی و در کمیسیون مغایرت با طرح هادی شهر‌ها نیز ۴۷۰ پرونده بررسی و از ۲۸۵ پروژه نیز بازدید می‌دانی به عمل آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز