خبرگزاری کار ایران

پنجمین جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی در روزهای پایانی:

غول های کاریکاتور دنیا در تبریز رقابت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۶۸

تاکنون یک هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کاریکاتور راه یافته است که این رقم متعلق به ۴۲۰ هنرمند کاریکاتوریست است.

دبیر پنجمین جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی از حضور کاریکاتوریست های معتبر جهان در این جشنواره خبر داد.

رحیم بقال اصغری در گفتگو با خبرنگار ایلتا با اشاره به برگزاری پنج دوره جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و تبدیل شدن آن به یک جریان اثر گذار هنری در عرصه جهان گفت: در جهان سالانه نزدیک یکصد جشنواره کارتون برگزار می شود و توجه هنرمندان را به خود جلب می کنند.

وی ادامه داد: با اینحال و به رغم اینکه بسیاری از این جشنواره ها ادعای عنوان حرفه ای را دارند اما بسیاری از آنها به صورت محدود و تنها با حضور هنرمندان ۱۵ کشور برگزار می شود.

بقال اصغری با بیان اینکه این جشنواره ها عموما به صورت غیرحرفه ای برگزار می شود و فکو از آنها پشتیبانی نمی کند اضافه کرد: کاریکاتوریست های حرفه ای عموما سراغ جشنواره هایی می روند که دارای یک نظام دبیرخانه ای است و دبیرخانه نیز به تعهدات حرفه ای خود پایبند است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی تبریز، جزو معدود جشنواره های معتبری است که فکو رسمیت آنها اعلام کرده است و توانسته به سطحی از یک جشنواره حرفه ای در جهان بدل شود و نشان پنج ستاره طلایی فکو را از آن خود کند.

بقال اصغری ادامه داد: دبیرخانه جشنواره کارتون شهر و شهروندی تبریز با رعایت موارد حرفه ای و عمل به آنها در تلاش است تا به صورت مسئولانه با شرکت کننده برخورد نماید و ارزش و حضور آنها را در دبیرخانه بازتاب دهد.

وی ادامه داد: ارسال کتاب آثار منتخب به شرکت کنندگان، تولید تندیس مناسب و درخور برای جشنواره، برگزاری مراسم اختتامیه از جمله مواردی است که به حرفه ای شدن این جشنواره کمک کرده و نشان ستاره طلایی را برای جشنواره به ارمغان آورده است.

بقال اصغری با ابراز مسرت از اینکه این جشنواره توانسته استمرار یابد، اظهار داشت: این جشنواره پنج دوره است که برگزار می شود و در حال تبدیل شدن به یک جریان منسجم فرهنگی و هنری است و توانسته مخاطبان حرفه ای خود از سراسر جهان را به خود جذب نموده و نتیجه ای اثر بخش داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره کاریکاتوریست های حرفه ای از سراسر جهان شرکت کرده اند که حضور برخی از این افراد برای هر رخداد کاریکاتور، یک اتفاق منحصربفرد محسوب می شود.

دبیر پنجمین جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی، با اعلام اینکه تاکنون در این جشنواره از ۴۰ کشور دنیا شرکت کرده اند خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که این رقم تا ۶۰ کشور افزایش یابد و آثار بیشتری به دبیرخانه راه یابند.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره کاریکاتور راه یافته است که این رقم متعلق به ۴۲۰ هنرمند کاریکاتوریست است.

وی با اشاره به اینکه قرار است روز دهم شهریور ماه نفرات اول و دوم چهارمین جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی برای حضور در داوری این دوره از جشنواره به تبریز بیایند اضافه کرد: غربال اولیه از تاریخ یاد شده و با حضور این دو نفر انجام خواهد گرفت و روز ۲۳ شهریور ماه نیز آیین اختتام جشنواره با معرفی نفرات برتر برگزار خواهد شد.

بقال اصغری همچنین در ادامه با بیان اینکه به منظور کاربردی تر کردن این جشنواره درصدد برگزاری مسابقه درک کارتون است گفت: دبیرخانه جشنوراه با هماهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و همکاری اداره کل آموزش و پرورش برآن است با انتشار آثار منتخب دوره قبل در قالب کتابچه و ایجاد فضای تعاملی بین شخصیت های کارتونی، مسابقه ای برای دانش آموزان برگزار نماید.

دبیر پنچمین چشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی ادامه داد: انتظار می رود در این مسابقه آثار جدیدی در کتاب کاریکاتور خلق شوند و فضایی مثبت برای انتقال مباحثفرهنگ شهروندی فراهم آید و دانش آموزان راغب به حضور در این عرصه باشند.

وی افزود: این کتابچه قرار است هفته اول مهرماه توزیع شود تا روز هشتم آبان ماه آیین اختتام این مسابقه و معرفی نفرات برتر آن برگزار شود.

وی با تاکید بر دغدغه دبیرخانه جشنواره کاریکاتور شهر و شهروندی گفت: این جشنواره می تواند در انتقال پیام های شهر و شهروندی موفق عمل کند و با ورود به فضای زیباسازی شهری و استفاده از سازه های تبلیغاتی در اصلاح فرهنگ شهر و شهروندی کمک نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز