خبرگزاری کار ایران

در جمع شاعران و هنرمندان مطرح شد؛

شهردار تبریز به شهردار غزه نامه نوشت / آمادگی تبریز برای بازسازی غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۴۶

تبریز به عنوان «تنها خواهرخوانده غزه در جهان» در برابر شهروندان غزه، بی تفاوت نخواهد بود / با طرح شکایتی از سوی شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز و ارایه آن به مجامع جهانی، جنایات صهیونیستی را به طور جد، پیگیری می شود / بیانیه حمایت شهردار تبریز، هنرمندان و شاعران تبریزی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیسم، در سه زبان تدوین شده و با هماهنگی های به عمل آمده این طومار پس از تکمیل، به مجامع جهانی ارسال خواهد شد.

شهردار تبریز از مکاتبات خود با شهردار غزه با محوریت تقویت روحیه مقاومت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، صادق نجفی که شب گذشته در جمع شاعران و هنرمندانی که در آیین «غزه، خواهری غریب» در پارک مفاخر آذربایجان حضور داشتند سخن می گفت اظهار داشت: طی مکاتبات صورت گرفته با آقای رفیق مکی، شهردار غزه، آمادگی شهر تبریز را برای هر گونه امدادرسانی به مجروحان، ارسال کمک های مورد نیاز و بازسازی ویرانی های حاصل از یورش صهیونیست ها اعلام کرده ایم.

وی با تقدیر از حضور گسترده شهروندان تبریزی در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس گفت: زمان شناسی مردم تبریز، نشان از هوشمندی دیرینه آن ها دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: توصیه های مکرر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر این محور بوده است که مسئله قدس و انتفاضه، در گذر سال ها و دهه ها، به هیچ عنوان نباید یک موضوع عادی تلقی شود؛ چرا که این تلقی ساده انگارانه همان نقشه شومی است که از سوی جبهه استکبار عنوان و طراحی شده است.

وی افزود: حضور چشمگیر شهروندان تبریزی در راهپیمایی روز جهانی قدس، با همین انگیزه صورت گرفت.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هدف اصلی توحش صهیونیست ها، از کشتار کودکان و نوجوانان غزه در باریکه غزه، نسل کشی و سرکوب روحیه و نشاط جوانی در این باریکه حساس و استراتژیک است.

نجفی با بیان این که تبریز به عنوان «تنها خواهرخوانده غزه در جهان» در برابر شهروندان غزه، بی تفاوت نخواهد بود، خاطرنشان کرد: با طرح شکایتی از سوی شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز و ارایه آن به مجامع جهانی، جنایات صهیونیستی را به طور جد، پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: فلسطین و غزه عزیز برای آحاد آزادگان و مسلمانان جهان، تبلور ایستادگی و مقاومت در برابر یزیدیان زمان است؛ بنابراین ناامیدی در این سنگر تاریخی، معنایی ندارد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شاعران تبریزی در اعتلای ارزش ها و باورهای ایرانی اسلامی اشاره کرد و افزود: شعر آذربایجان، از دیرباز، با احساس مسئولیت در قبال رویدادها و تحولات تاریخی و اجتماعی، آینه تمام عیار باورها و امیدهای زمانه خود بوده است. در این میان، زنده‌یاد استاد شهریار، پیشتاز این نقش‌آفرینی ارزشمند است.

نجفی ادامه داد: کنگره بین المللی استاد شهریار، پاسداشت همین نقش آفرینی بوده و طی آن، جایگاه و تاثیرگذاری بی بدیل شعر استاد سخن، مورد تحلیل و مطالعه قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز به شعرخوانی شاعر جوان تبریزی در حضور رهبر معظم انقلاب در آیین نیمه رمضان اشاره کرد و گفت: شعرخوانی شاعر جوان تبریزی –رضا شیبانی اصل - در محضر رهبر معظم انقلاب و تحسین ایشان توسط مقام معظم رهبری، نشان دهنده بروز و ظهور ظرفیت های عمیق هنر و شعر متعالی و متعهد در میان جوانان تبریزی است.

گفتنی است در پایان این آئین بیانیه حمایت شهردار تبریز، هنرمندان و شاعران تبریزی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیسم، به امضای حاضران رسید.

طومار یاشده، در سه زبان تدوین شده و با هماهنگی های به عمل آمده، پس از تکمیل، به مجامع جهانی ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز