خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر:

سرعت روند تبدیل زمین‌های کشاورزی به خانه، باغ‌های تفریحی و ویلا افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۸۸

سن بالای کشاورزان، پایین بودن سطح سواد و روی کارآمدن و وارثشدن نسلی از این کشاورزان که برای تولید در این بخش اهمیتی قائل نیستند و خود را کشاورز نمی‌دانند، سرعت روند تبدیل زمین‌های کشاورزی به خانه، باغ‌های تفریحی و ویلا را افزایش داده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: سرعت روند تبدیل زمین‌های کشاورزی به خانه، باغ‌های تفریحی و ویلا را افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیمی عراقی با بیان اینکه تا زمانی که حراست و صیانت از منابع و اراضی ملی و کشاورزی به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم، مسئولان و جامعه نهادینه نشود، نباید انتظار کاهش تخریب های روزافزون و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را داشت، اظهار داشت: سن بالای کشاورزان، پایین بودن سطح سواد و روی کارآمدن و وارثشدن نسلی از این کشاورزان که برای تولید در این بخش اهمیتی قائل نیستند و خود را کشاورز نمی‌دانند، سرعت روند تبدیل زمین‌های کشاورزی به خانه، باغ‌های تفریحی و ویلا را افزایش داده است.

وی افزود: مهم ترین راهکار مقابله با این پدیده تشکیل تشکل های مردمی بوده که نخستین وظیفه آن در وهله نخست آگاهی بخشی خواهد بود.

این گزارش حاکی است به منظور بررسی و جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی شهرستان شبستر به ویلاها و اماکن مسکونی که توسط افراد سودجو صورت می گیرد جلسه ای در محل بخشداری شهر صوفیان با حضور بخشدار بخش صوفیان، سرپرست و مسئول امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر، روسای شوراها و دهیاری های روستاهای بخش صوفیان و دیگر مسئولین شهرستان شبستر تشکیل شد.

در این جلسه وضعیت منطقه از نظر ساخت و سازهای غیرقانونی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مربوط به جلوگیری از این وضعیت مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز