خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ کننده مناطق شهرداری تبریز:

از ۱۱۰ نقطه سیل خیز تبریز ۳۳ مورد اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۵۰

شهرداری منطفه ۷ تبریز با داشتن ۱۹ نقطه سیل خیز بیشترین نقاط سیل خیز در بین مناطقه دهگانه تبریز را داراست.

معاون هماهنگ کننده مناطق شهرداری تبریز از شناسایی نقاط سیل گیر کلانشهر تبریز خبر داد.

بیوک رئیسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اصلاح سی و سه نقطه سیل خیز در تبریز اظهار داشت: کل نقاط سیل خیز شناسایی شده در کلانشهر تبریز ۱۱۰ مورد می‌باشد که سی و سه مورد از آن نقاط اصلاح شده است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری کلانشهر تبریز با بیان این مطلب که پدیده سیلاب به دلیل گسترش در شهرهای بزرگ چهره جدیدی پیدا کرده است و تحت عنوان سیلاب شهری جایگاه جدیدی را در مطالعات شهری باز نموده است گفت: شناخت مناطق سیل گیر در مناطق دهگانه شهرداری تبریز گامی بلند در مدیریت بهتر سیلاب‌های شهری است.

رئیسی اظهار داشت: شناخت این مناطق با آدرس دقیق به مدیران شهری کمک خواهد کرد تا اصلاح و ترمیم این مناطق را در دستور کار قرار داده و موجبات آرامش و امنیت روانی شهروندان را بوجود آورند.

وی با اعلام این مطلب که شهرداری منطفه ۷ تبریز با داشتن ۱۹ نقطه سیل خیز بیشترین نقاط سیل خیز در بین مناطقه دهگانه تبریز را داراست اظهار کرد: گستردگی کلانشهر تبریز از یک سو و منتهی شدن آن به دامنه ارتفاعات و کوههای اطراف از سوی دیگر سبب شده است که روان آبهای شهری گاهی به صورت سیلابی شدید خطراتی را برای ساکنین شهر ایجاد کند

وی با اشاره به این مطلب که مسیل‌ها و کانالهای داخل شهر علاوه بر روان آبهای شهری باید سیلابهایی که از خارج شهر می‌آیند را نیز هدایت نماید، افزود: در این زمینه تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اجرایی در خصوص مدیریت استاندارد و صحیح روان آب‌های سطحی قبل از احداثشهرکهای سرریز جمعیتی و اقماری ضروری است.

رئیسی با اعلام اینکه انسداد ورودی پل‌ها و از بین رفتن کارایی بخشی از کانال‌ها و جداول به دلیل عدم ترمیم و لایه روبی و دفع زباله موجب آب گرفتگی و طغیان در موقع بارندگی می‌باشد گفت: توسعه فضای سبز و نهال کاری در نواحی بالادستی و حومه شهر می‌تواند به میزان موثری از شدت سیلابهای درون شهری بکاهد و در زمینه مقابله با سیلابهای شهری موثر واقع شود.

وی ادامه داد: در صورتی که سیلابهای خارج از شهر و حومه شهر قبل از ورود به شهر مدیریت و کانالیزه شوند بخشی از مشکلات روان آبهای سطح شهر کاهش می‌یابد

رئیسی گفت: از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مدیریت سیلاب‌ها احداثرسوب گیر‌ها و سازه‌های تاخیری و انحرافی در بعضی از بستر‌ها و مسیرهای شبکه هدایت آبهای سطحی است.

وی در خاتمه افزود: به همت کار‌شناسان مدیرت بحران شهرداری تبریز نقاط سیل گیر تبریز شناسایی گردیده است که اصلاح محل‌های سیل گیر در برنامه کاری و اولویت پروژه‌های عمرانی شهرداران مناطق دهگانه تبریز قرار گرفته است.
لازم به ذکر است برای تامین منابع مکفی اصلاح مناطق سیب گیردو جذب اعتبار مورد نیاز، گزارشی به معاونت برنامه ریزی شهرداری کلانشهر تبریز ارسال شده تا تامین منابع مورد نیاز در بودجه سال ۹۴ لحاظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز