خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

برخی بیماری های مشترک نه فقط در حیات وحش بلکه در بین جوامع انسانی شیوع پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۳۹

همکاری مشترک حفاظت محیط زیست و دامپزشکی آذربایجان شرقی افزایش می‌یابد.

در نشست مشترک مدیران کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش همکاری‌های مشترک بین این دو ارگان در راستای تامین سلامت حیوان و انسان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در این نشست با اشاره به افزایش همکاری‌های این دو ارگان گفت: بیماری‌ها، به‌خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در کنار سایر عوامل تهدید کننده محیط زیست طبیعی ازجمله تخریب زیستگاه‌های اصلی جانوران وحشی، شکار و صید بی رویه آنها، آلودگی های صنعتی وکشاورزی، بهره برداری غیراصولی از منابع طبیعی و خشکسالی های متوالی در کشور بعنوان یکی از عوامل مهم تهدیدکننده گونه های جانوری یا به عبارتی تنوع زیستی به شمار می آیند.

حمید قاسمی اضافه کرد: بعضی از بیماری‌های مشترک در چند سال گذشته نه فقط در حیات وحش بلکه در بین جوامع انسانی شیوع پیدا کرده است و در این راستا به زودی تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین ادارات کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان منعقد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: این اداره کل آمادگی دارد از صنایع و واحدهای وابسته به دامپزشکی مانند کشتارگاهها، مراکز بسته بندی و گاوداریها که مولفه های زیست محیطی را رعایت می نمایند به عنوان کاندیدای دریافت جایزه ملی محیط زیست معرفی نماید و از واحدهای پاک و سبز حمایت خواهد کرد..

در ادامه این نشست مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به نقش تاثیر گذار دامپزشکی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان گفت: یکی ازمهم‌ترین سازمان‌های مسئول و متولی بهداشت و پیشگیری ازشیوع بیماری‌های دام اهلی و حیات وحش دامپزشکی کشور می باشد و در این جهت آماده همه گونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستیم.

بهراد زندیه خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه پیشگیری ازبیماریها درحیات وحش استان و کنترل بیماریهای واگیر بین جانوران وحشی و اهلی، هماهنگی و بهره برداری از ظرفیتهای دو اداره کل به منظور تحقق اهداف و ماموریتهای مشترک افزایش می یابد.

افزودنی است در این جلسه در خصوص مطالبی همچون پیشگیری وکنترل بیماریها، تهیه بسته اجرایی شامل برنامه ها، اقدامات ضروری ودستورالعملها برای پیشگیری از وقوع بیماریها درحیات وحش استان، نظارت بر باغهای وحش، برگزاری دوره های آموزشی برای دامپزشکان، کارشناسان مسئول و روسای مناطق چهارگانه تحت حفاظت، محیط بانان بحثو بررسی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز