خبرگزاری کار ایران

دانشگاه تبریز با شرکت پگاه آذربایجان شرقی همکاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۸۲

این همکاری با امضای تفاهم نامه‌ای در چهار ماده و با هدف همکاری متقابل در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی، با استفاده از کلیه منابع و امکانات طرفین صورت می‌گیرد.

دانشگاه تبریز و شرکت پگاه آذربایجان شرقی در راستای تحکیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فیمابین، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این تفاهم نامه همکاری در چهار ماده و با هدف همکاری متقابل در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی، با استفاده از کلیه منابع و امکانات طرفین اعم از توانمندی‌های علمی، فنی، آزمایشگاهی، نیروی انسانی، اطلاعاتی، کتابخانه‌ای و تولیدی در بخش صنعت لبنیات، با موضوع اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی، حمایت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای اولویت‌های صنعت، برگزاری مشترک نشست، همایش، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارآموزی و بازدیدهای علمی، همکاری در خصوص انتشار مطالب و یافته‌های علمی، اظهار نظر کار‌شناسی در خصوص موضوعات مورد نیاز طرفین، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی، ارایه خدمات آزمایشگاهی، تجهیزاتی و مشاوره‌ای مورد نیاز طرفین و به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی طرفین در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک به امضاء رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین امضای این تفاهم نامه ارتباط صنعت و دانشگاه را از بایسته‌ها و ضروریات جامعه و جهان دانست و گفت: صنعت و دانشگاه در راستای تبدیل علم به فناوری باید ارتباطی تنگاتنگ داشته باشند.

محمد مقدم واحد، با بیان اینکه در دنیای امروز آن جامعه‌ای موفق‌تر است که توانسته با سیاست گزاری و برنامه ریزی اصولی، صنعت و علم را با هم یکسو نموده و در جاده تعامل به سمت آینده‌ای مطلوب پیش ببرد، گفت: امنیت و سلامت غذایی نقش بسیار برجسته‌ای در جامعه دارد و با توجه به متخصصان بسیار زبده دانشگاه تبریز در این حوزه، زمینه‌های همکاری بسیار خوبی میان دو نهاد وجود دارد.

همچنین مدیر عامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی نیز امضای تفاهم نامه‌های همکاری را الگویی موفق برای ارتباط صنعت با دانشگاه خواند و گفت: همچنان که صنایع برای موفقیت بی‌نیاز از علم و پژوهش نیست، علم نیز در صورتی موفق است که از ایده به عمل درآید.

محمد براتی گودرزی، به نقش دانشگاه در خودکفایی صنعت داخلی اشاره کرد و گفت: برخی صنایع، مواد مورد نیاز خود را از کشورهایی اروپایی تامین می‌کنند که اگر فرمول و علم مورد نیاز در داخل کشور و توسط اساتید و پژوهشگران دانشگاهی تامین شود، دیگر نیازی به کشورهای دیگر نخواهیم داشت.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا ۳ سال خواهد بود که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید و یا بازنگری خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز