خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز:

چمن کاری دیگر در تبریز توسعه داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۱۵

در چند نمونه از شهرداری‌های مناطق طی ۱۰ روز گذشته گلکاری‌هایی انجام شده که در همین مدت زمان اندک از بین رفته‌اند که باید دلیل این عدم پایداری گل‌ها پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز گفت: موضوع کم آبی در برخی از مناطق تبریز از حالت بحرانی هم فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین حسن زاده در جلسه هماهنگی در خصوص مواجه با بحران کم آبی در فضای سبز تبریز گفت: بحران آب برای فضای سبز تبریز امسال خیلی جدی است و به هیچ وجه قابل قیاس با سالهای گذشته نیست.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم تمامی مدیران فضای سبز و پیمانکاران موضوع آبیاری را جدی بگیرید چرا که بحران آب امسال بیش از حد تصور است تا جایی که شهرداری های مناطق ۲،۱ و ۵ تبریز در حال حاضر با مشکل جدی کم آبی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه اتخاذ هر گونه تدابیر لازم در شرایط کنونی بسیار ضروری است، تصریح کرد: انتظار داریم تمامی همکاران بخش خصوصی و مدیران مناطق وضعیت فعلی را جدی بگیرند. در همین راستا از شهردار تبریز جلسه ویژه برای بحران آب خام تبریز درخواست کرده ایم.

حسن زاده همچنین با اشاره به وجود درختان خشک در سطح شهر اظهار داشت: درختانی که زمستان سال گذشته به دلیل تداوم سرما خشک شدند و علی رغم تذکرات زیاد از سوی هیئت ارزیابی سازمان هنوز در سطح شهر و مناطقی مثل زیر پل خیابان آبرسانی تبریز به چشم می خورند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز همچنین با اعلام نارضایتی از نحوه آبیاری با تانکر به درختان سطح شهر گفت: از پیمانکاران می خواهیم نحوه، میزان و اینکه واقعا این آبیاری ها انجام می شود یا نه، را پیگیری کنند. چون آبیاری با تانکر در ساعات نیمه شب انجام می شود، توقع داریم هیئت ناظر بیشتر توجه کنند و گزارش دقیقی از نحوه آبیاری با تانکر ارائه شود.

وی با بیان اینکه همچنین در بحثعلف های هرز موجود در سطح شهر مشکلات فراوانی داریم، تصریح کرد: در نقاط انتهایی فضای سبز که گویا فراموش شده اند علف های هرز به چشم می خورد که این نقاط بسیار حساس بوده و در معرض دید عموم قرار دارند.

حسن زاده همچنین با تاکید بر اینکه در این وضعیت کم آبی و بحران، هیچ گونه چمن کاری در سطح تبریز توسعه داده نشود، اظهار داشت: در بحثچمن کاری نیز شهردار تبریز تاکید داشت از این پس هیچ گونه چمن کاری بدون دریافت مجوز از سوی سازمان انجام نشود.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان مدیرعامل سازمان هیچ گونه رضایتی از وضعیت فعلی فضای سبز شهری ندارم، یادآور شد: گرچه می دانم که اقدامات زیادی در حوزه فضای سبز تبریز صورت گرفته ولی در نهایت ماحصل کار آن چیزی است که امروز در سطح شهر شاهد هستیم و نمود عینی که مردم شاهد آن باشند، وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه فراموش نکنید که طی دو ماه آینده در حوزه فضای سبز تبریز وضعیت بحرانی را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: درخواست می کنیم این موضوع بسیار جدی گرفته شود در همین راستا ما نیز اعلام آمادگی می کنیم تا اگر هر گونه مشکلی باشد به شما یاری برسانیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه انتظار داریم در تمامی ناحیه ها بحثگلکاری جدی گرفته شده و انجام شود گفت: فرصت یک هفته ای می دهیم تا طرح های متنوع گلکاری در مناطق مختلف شهری انجام شود. گلکاری هایی که جلوی چشم شهروندان باشد و در نهایت بهترین طراحی را معرفی و تقدیر خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه گلگاری های کوچک را فراموش کنید و در هر منطقه دو مجموعه بزرگ گلکاری ایجاد شود، تصریح کرد: ما در زمینه گلکاری هزینه های زیادی متقبل می شویم ولی متاسفانه با این وجود شهرمان بی رنگ است و چیزی به چشم نمی خورد.

به گفته ی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، در چند نمونه از شهرداری های مناطق طی ۱۰ روز گذشته گلکاری هایی انجام شده که در همین مدت زمان اندک از بین رفته اند که باید دلیل این عدم پایداری گلها را پیگیری کنیم.

حسن زاده همچنین با اشاره به برنامه ریزی سازمان پارکها و فضای سبز برای سال آینده، تصریح کرد: از هر کسی اعم از کارشناسان، مدیران بخش خصوصی، پیمانکاران و…درخواست می کنیم نکته نظرات خود را به کمیته ارائه بدهند تا در مناقصه ای که دی ماه برای سال آینده برگزار می شود بررسی شده و از هم اکنون برای سال آینده با برنامه ریزی های خوب کار خود را آغاز کنیم.

وی با اعلام خسته نباشید به فعالان حوزه فضای سبز تبریز برای برای فصل کاری، اظهار داشت: روزهای پر کاری است که که حتی غفلت از یک لحظه آن لطمه جبران ناپذیری برای شهر تبریز به همراه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز