خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی:

کمبود تکنولوژی به تولید آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۷۶۷

توسعه مکانیزاسیون موجبات افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی را فراهم می‌آورد.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهادکشاورزی گفت: یکی از آسیب های تولید کمبود تکنولوژی است که تمرکز باید در فضای عمومی تولید و روشهای غیردولتی باشد، چرا که اعتبارات دولتی محدودیت دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا عباس کشاورز در حاشیه بازدید از شرکت تراکتوری ایران با بیان اینکه چارچوب رفتار کاری در معاونت تولیدات گیاهی حول چهار محور کاهش مداخلات دولت، روان سازی امور، مشورت خواهی از کلیه صاحبان اندیشه و محول کردن کارها به تشکل های خصوصی می باشد افزود: مهمترین شاخص در حوزه خوداتکایی، تعیین و تأمین انرژی است و می بایست متوسط خود اتکایی انرژی را به ۸۲ درصد برسانیم.
وی راهبردهای کلان حوزه تولیدات گیاهی در طرح های خوداتکایی با محوریت اقتصاد مقاومتی را ارتقاء خود اتکایی، تقویت تراز تجاری، پایداری کشاورزی، کاهش تقاضای آب، افزایش بهره وری و حمایت از تولید در محیط های کنترل شده دانست و افزود: تکیه و رویکرد افزیش امنیت غذایی در همه محصولات کشاورزی صرفاً متکی بر افزایش عملکرد است.
کشاورز با بیان اینکه بحثکشاورزی نیازمند سرمایه، آن هم از نوع سرمایه ارزان می باشد، افزود: بخش کشاورزی می بایست اقتصادی بشود و هزینه های تولید پایین بیاید، لذا باید تکنولوژی کارآمد را به کار گرفت و دسترسی به آن را تسهیل و بهره وری و هزینه فرآیند در تولید محصولات کشاورزی را اصلاح نمود.
وی با بیان اینکه ریسک کشاورزی در همه جای دنیا بالاترین است و باید دارای مدیریت ریسک بشویم افزود: وزارت جهادکشاورزی تلاش می کند با افزایش کیفی تراکتورهای داخلی، تراکتور مورد نیاز کشور را از طریق واحدهای تولیدی داخلی همچون شهرک تراکتورسازی ایران تامین نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز