خبرگزاری کار ایران

مرمت نمای خانه شالچی واقع در پیاده راه تربیت تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۹۱

در راستای حفظ و نگهداری از ارزش های کهن و ماندگار تاریخی و فرهنگی تبریز، مرمت نمای خانه تاریخی شالچی توسط شهرداری تاریخی فرهنگی منطقه ۸ کلان شهر تبریز کلید خورده که بعد از مرمت خواهد توانست ارزش تاریخی مسیر تربیت را بیش از پیش نمایش داده و موجب زیبائی های بصری فراوانی در این مسیر تاریخی شود.

شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز مرمت نمای خانه تاریخی شالچی خبر داد.

علی مدبر در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: طی سالیان اخیر خیابان تربیت با ایجاد سنگفرش و المانهای مشاغل سنتی و با ایجاد کالبدی که فضای قدیمی شهر را هنوز نگاه داشته است، چشم اندازی از گذشته را برای هر رهگذری متجسم می سازد.

وی افزود: این محور تاریخی منطبق بر گذری است که از جانب دروازه نوبر آغاز شده و از سوی دیگر به بازار تبریز می پیوندد، دروازه نوبر که یکی از مسیرهای ارتباطی بیرون با بازار تبریز به واسطه گذر مورد مطالعه بوده و بازار تبریز نیز با قدمت چندین ساله اش هسته ای مهم جهت فعالیت های تجاری و اقتصادی تبریز محسوب می شده است.

مدبر ادامه داد: بدنه سازی و مرمت نمای ساختمانهای مسیر تربیت از اولویتهای شهرداری منطقه هشت بوده که طی آن مرمت نمای خانه تاریخی شالچی در دستور کار قرار گرفته است تا به این ترتیب، نحو بر زیبایی های این مسیر تاریخی افزوده شود.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ و نگهداری از ارزش های کهن و ماندگار تاریخی و فرهنگی تبریز، مرمت نمای خانه تاریخی شالچی توسط شهرداری تاریخی فرهنگی منطقه ۸ کلان شهر تبریز کلید خورده که بعد از مرمت خواهد توانست ارزش تاریخی مسیر تربیت را بیش از پیش نمایش داده و موجب زیبائی های بصری فراوانی در این مسیر تاریخی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز