خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

جبران کمبود ناشی از افزایش هزینه‌های هدفمندی یارانه‌ها الزامی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۹۵

افزایش نرخ حامل‌های انرژی و سوخت، تاثیر قابل توجهی بر مخارج مدیریت شهری خواهد داشت. / در نبود بودجه‌های دولتی، مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، باید با تعامل بیشتر، به استراژی علمی، منطقی و واحدی، در خصوص تحقق فرصت‌های کسب درآمد پایدار و جبران کمبود منابع مالی ناشی از افزایش هزینه‌ها دست یابند.

شهردار تبریز گفت: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش بخش عمده‌ای از هزینه‌های شهرداری، امری اجتناب ناپذیر است.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی، که در صحن علنی شورای شهر تبریز سخن می‌گقت، با اشاره به گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، بر لزوم تقویت تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر تاکید کرد و افزود: در نبود بودجه‌های دولتی، مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، باید با تعامل بیشتر، به استراژی علمی، منطقی و واحدی، در خصوص تحقق فرصت‌های کسب درآمد پایدار و جبران کمبود منابع مالی ناشی از افزایش هزینه‌ها دست یابند.
وی افزود: متاسفانه در بحثفاینانس در تبریز تا کنون ریالی هزینه نشده است اما با تدابیری که در کلانشهرهایی همچون مشهد و شیراز صورت گرفته، اتفاقات و کارهای بزرگی توسط همین موضوع فاینانس انجام شده است که در این میان نقش شورای شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نجفی ادامه داد: در مسایلی از قبیل حمل و نقل، آسفالت معابر، نرخ آب و برق و بسیاری از امورات شهری، بودجه دولتی آنچنانی در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین باید مدیریت شهری، نسبت به این موضوع اساسی چاره اندیشی کند؛ چرا که در غیر این صورت در برخی امورات، مدیریت شهر با چالش جدی مواجه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ حامل‌های انرژی و سوخت، تاثیر قابل توجهی بر مخارج مدیریت شهری خواهد داشت.
وی ادامه داد: این افزایش به دلیل هدف قرار دادن حاملهای سوخت بخشهای عمرانی و اجرایی و مخارج حوزه حمل و نقل مانند خرید قیر و آسفالت و سوخت و کرایه ماشین الات، باعثافزایش هزینه‌های شهرداری خواهد شد.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود نظارت شورای اسلامی شهر را جزو وظایف ذاتی شورا نام برا و افزود هیچ کس حق ندارد در مورد بیت المال در شهرداری اجحاف نماید و حتما در این موضوعات هر گزارشی پیگیری و بررسی می‌شود
وی میثاق و تعهد شهرداری با شورا را برنامه عنوان کرد و گفت: اعضای شورا با توجه به برنامه سال ۹۳می تواند نکته نظرات و حتی انحراف از برنامه را به شهرداری تبریز گوشزد کند.
شهردار تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز اجرای برخی پروژه‌های شهری را با نظر شهروندان و به صورت نظر سنجی به اجرا گذاشته و ادامه اجرای آن‌ها را با در نظر گرفتن کار کار‌شناسی پیش می‌برد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز