خبرگزاری کار ایران

طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن تجاری، اداری و مسکونی تبریز تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۲۷

جلسه هم اندیشی طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن تجاری، اماکن اداری و اماکن مسکونی تبریز برگزار شد. / کلان شهر تبریز علاوه بر مخاطرات طبیعی در معرض مخاطرات انسان ساز نیز قرار دارد.

مدیر بحران شهرداری کلان شهر تبریز از طرح تدوین شده استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن مسکونی، تجاری و اداری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود حسن‌نژاد، در جلسه هم اندیشی طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن تجاری، اماکن اداری و اماکن مسکونی گفت: کلان شهر تبریز علاوه بر مخاطرات طبیعی در معرض مخاطرات انسان ساز نیز قرار دارد و معضلاتی مانند تراکم جمعیتی، بافت فشرده و انبوه شهری، وضعیت ترافیکی و غیره منجر به تشدید آثار مخرب می‌شود و در این حین بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در مکان‌های مختلف از جمله اماکن تجاری به منظور کاهش اثرات بحران و مدیریت صحیح لازم و ضروری است.
وی افزود: در همین راستا مدیریت بحران شهرداری تبریز در نظر دارد با همکاری مسئولین مجتمع‌های تجاری از قبیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و لاله پارک تبریز نسبت به استقرار سیستم مدیریت بحران در این اماکن و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران اقدام نماید.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: با انجام برنامه ریزی و اقدامات لازم دستور العمل اجرایی استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن مسکونی، تجاری و اداری توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز تدوین شده است.
مدیر بحران شهرداری تبریز افزود: نظر به اینکه حوادثو بلایای طبیعی بخصوص در اماکن مسکونی، تجاری و اداری ممکن است خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد؛ لذا این مدیریت در نظر دارد با مشارکت صاحبان اماکن مزبور؛ این طرح را اجرایی نماید.
وی تصریح کرد: بر اساس قوانین موجود و به منظور ارتقای توان شهروندان جهت مقابله با حوادثو بلایای طبیعی، صاحبان کلیه اماکن مسکونی، اداری و تجاری که دارای جمعیت بالای ۲۵ نفر ساکن و یا در حال تردد هستند؛ می‌توانند در این طرح شرکت نمایند.
حسن‌نژاد در ادامه افزود: شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی، کسبه فعال در مجتمع‌های تجاری و کارکنان واحدهای اداری شرکت کننده در این طرح در دوره‌های آموزشی تحت عنوان آمادگی در برابر زلزله و ارتقای ایمنی محل زندگی و کار آشنا می‌شوند و با اتکا به توان خود و بهره‌گیری از ظرفیت هیات مدیره‌های گرداننده امور عمومی ساختمان، نسبت به اجرای برنامه‌های ایمنی در قالب ساختار مدیریت بحران اقدام خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کارکنان و صاحبان واحدهای تجاری می‌توانند با کسب توانمندی و آمادگی رویارویی با حوادثاحتمالی، تا رسیدن نیروهای امدادی با انجام اقدامات مناسب از توسعه دامنه حادثه جلوگیری کرده و باعثشوند که کمترین خسارت جانی و مالی به افراد در معرض خطر تحمیل شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز