خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

تعداد معتادان آذربایجان شرقی فرا‌تر از حد تصور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۴۳

اولین تقاضای مردم از مسوولان، مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و اعتیاد است.

ایلنا: نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی به ریاست استاندار و با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد.
در این جلسه که فرمانداران استان نیز در آن حضور داشتند، دو مورد از مصوبات کارگروه تخصصی میراثفرهنگی و همچنین ساختار اجرایی کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.
همچنین در این جلسه گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان ارایه و در خصوص نحوه اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز بحثو تبادل نظر شد.
استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه اولین تقاضای مردم از مسوولان، مبارزه بی‌امان با مواد مخدر و اعتیاد است، اظهار داشت: متاسفانه تعداد معتادان استان فرا‌تر از حد تصور است و امروز ما بیش از هر چیز خود را موظف به تحقق اهداف سند جامع مبارزه با مواد مخدر می‌دانیم.
" اسماعیل جبارزاده " تاکید کرد: همه دستگاه‌های استان به ویژه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و موسساتی که با جوانان سر و کار دارند باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.
وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و بسیج مردمی برای مبارزه با معضل اعتیاد، گفت: این امر بدون حضور مردم قابل تحقق نیست و امیدوارم با همراهی مردم روزی برسد که آذربایجان شرقی را استان بدون معتاد معرفی کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فرهنگ و اعتقادات مردم ما هیچ نسبتی با مقوله اعتیاد ندارد و اعتیاد یک پدیده نوظهور است که می‌توانیم با اقدامات عالمانه و آگاهانه ریشه آن را بخشکانیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان در حوزه فناوری در اوایل سال آتی، اظهار داشت: با توجه به اینکه محققان و مراکز پژوهشی ما در زمینه تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی و محصولات خود توفیق چندانی ندارند، این نمایشگاه می‌تواند یک قدم ما را به تجاری‌سازی پژوهش‌ها نزدیک کند.
وی افزود: نمایشگاه توانمندی‌های فناوری استان حلقه وصل تحقیقات و صنعت است و پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی با عرضه توانمندی‌های خود در این نمایشگاه این امکان را به صاحبان صنایع و سرمایه می‌دهند که بتوانند نیازهای خود را در زمینه تحقیق و پژوهش و فناوری‌های جدید تامین کنند.
جبارزاده بر اهتمام همه دستگاه‌ها در برگزاری مطلوب این نمایشگاه تاکید و ابراز امیدواری کرد با برگزاری آن، مراکز تحقیقاتی استان طرح‌های خود را بر اساس سفارش بخش صنعت و تولید و به صورت کاربردی انجام دهند.
استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه همچنین با تبریک روز ملی درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، از تلاش‌های فعالان حفاظت از محیط زیست، محیط‌بانان و جنگل‌بانان قدردانی کرد و با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، اظهار داشت: مردم تبریز در جریان آلودگی‌های اخیر هوا، اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست را بیشتر درک کردند، لذا همه باید در جهت حفظ محیط زیست کوشا باشیم.
جبارزاده، با اشاره به فرارسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، بر معرفی توانمندی‌های شهرستان‌های استان در بحثگردشگری از طریق رسانه‌ها تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز