خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران:

امید است اقدامات برای اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به راه‌آهن سراسری ایران به نتیجه برسد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۴۱

موضوع حمل و نقل برای جمهوری آذربایجان بسیار مهم است.

ایلنا: سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه روابط بین دو کشور تأکید کرد.
وی دردیدار با استاندار آذربایجان شرقی ایران را کشوری با یک تاریخ بزرگ توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا جوانشیر آخونداف با بیان اینکه حفظ ثروت ارزشمند تاریخ و میراثفرهنگی، وظیفه سنگینی بر عهده ماست، گفت: اهتمام استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ایجاد فرهنگستان زبان آذری قابل تقدیر است.
وی در ادامه به زمینه‌های مشترک همکاری دو کشور ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: بر گسترش همکاری‌ها در تمامی این زمینه‌ها تاکید داریم.
جوانشیر آخونداف با بیان اینکه موضوع حمل و نقل برای ما بسیار مهم است، افزود: دولت جمهوری آذربایجان اقدامات زیادی برای اتصال خط آهن این کشور به راه‌آهن سراسری ایران کرده است و امیدواریم این اقدامات به زودی به نتیجه برسد.
آخونداف با اشاره به اینکه امسال در جمهوری آذربایجان، سال صنایع اعلام شده است، اظهار داشت: دولت، تسهیلات خوبی برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی ارایه کرده است و ما آماده پذیرش سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی در پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی آذربایجان هستیم.
سفیر جمهوری آذربایجان با اشاره به حضور دانشجویان این کشور در دانشگاه‌های ایران، از احداثبیمارستان‌های جدید در آذربایجان خبر داد و با یادآوری ضرورت آموزش‌های تخصصی در زمینه مهندسی تجهیزات پزشکی در این کشور، از دانشگاه‌های تبریز در این زمینه درخواست همکاری کرد.
وی همچنین ساماندهی رفت‌وآمد اتباع این کشور برای درمان به ایران را ضروری دانست و گفت: البته مشکلات در این زمینه نسبت به گذشته کمتر شده است، اما تنظیم برنامه جامعی برای ساماندهی فرایندهای مختلف اعزام، درمان و پذیرش بیماران آذربایجانی در شهرهای مختلف ایران ضروری است.
اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز