خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

تداوم رتبه اولی آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۴۹

میزان بهره‌مندی آذربایجان شرقی از تسهیلات صنعتی و معدنی در کشور قابل توجه و مورد رصد فعالان اقتصادی سایر استان‌ها قرار گرفته و این موفقیت در طول سال‌های اخیر برای استان بی‌سابقه بوده است.

ایلنا: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این استان توانسته رتبه اولی خود در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی بخش صنعت و معدن در کشور را تداوم دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی در جلسه تبیین عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در خصوص وضعیت طرحهای مصوب سازمان، در بخش سرمایه در گردش از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی، طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ تعداد ۱۰۳۷ مورد تقاضا به تصویب رسیده که تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها ۲۳ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال است.
وی افزود: تعداد طرح‌های معرفی شده استان از طریق وب سایت هماهنگ ۸۴۶ مورد است که جمع تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها نیز ۱۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است.
عظمایی با بیان اینکه تعداد طرح‌های معرفی شده توسط کارگروه مرکزی و پذیرش در بانک ۶۳۷ مورد است، گفت: مجموع رقم تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها ۱۲ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال است.
وی در خصوص وضعیت طرح‌های مصوب سازمان از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه ثابت در سال‌های ۹۱ و ۹۲ افزود: تعداد این طرح‌های تصویب شده در کارگروه استانی ۱۲۵ مورد بوده که جمع کل تسهیلات مصوب این طرح‌ها ۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: کسب رتبه‌های نخست کشور در بخش‌های مختلف از جمله جذب تسهیلات صندوق توسعه، تعداد مجوز‌های صادره صنعتی، تعداد مصوبات ستاد تسهیل، مبارزه با قاچاق کالا نتیجه همیاری موثر فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعتی و تجاری می‌باشد که موجبات توسعه در بخش‌های صنعت و معدن و تجارت استان را به رغم مشکلات عدیده فراهم کرده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان بهره‌مندی آذربایجان شرقی از تسهیلات صنعتی و معدنی در کشور قابل توجه و مورد رصد فعالان اقتصادی سایر استان‌ها قرار گرفته و این موفقیت در طول سال‌های اخیر برای استان بی‌سابقه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز