خبرگزاری کار ایران

به مناسبت بهار؛

جاده منتهی به مقبره عون بن علی به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر گل کاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۵۲

ایجاد فضای سبز در منطقه تفریحی و گردشگری عون بن علی برای سال آتی، در سه بخش ربع رشیدی، دامنه‌های عون بن علی و ائل داغی برنامه ریزی شده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز از فضاسازی طرفین جاده منتهی به مقبره عون بن علی، به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر همزمان با رسیدن فصل بهار خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا وصالی با اشاره به اهم برنامه‌های فضاسازی در سال آتی گفت: ایجاد فضای سبز در منطقه تفریحی و گردشگری عون بن علی برای سال آتی، در سه بخش ربع رشیدی، دامنه‌های عون بن علی و ائل داغی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای سال آتی، می‌توان به گل کاری و چمن کاری طرفین جاده منتهی به مقبره به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: این اقدام به نوعی در نظر گرفته شده است که شهروندان هنگام عبور از مسیر با مناظر زیبای انواع گل‌های زینتی از جمله، رز، محمدی و درختچه‌های زینتی همراه با چمن و استراحتگاه‌های بین راهی مواجه شده و از محیط زیبای آن لذت ببرند.
وی مجموعه ائل داغی این سازمان را یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری کشور خواند و افزود: در احداثو تکمیل ائل داغی که وسعت آن بیش از ۵۰ هکتار است، علاوه بر استفاده از انواع درختان و چمن و گل، باغچه‌های مخصوص گل‌های زینتی به همراه آب نمای برکه‌ای با وسعت ۵/۱ هکتار احداثخواهد شد.
وصالی اظهار داشت: به منظور ایجاد پایداری بیشتر، انواع گونه‌های گیاهی، با مطالعات علمی و تخصصی و متناسب با شرایط اقلیمی شهر تبریز انتخاب شده است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز تصریح کرد: کاج سیاه، سرو خمره‌ای، سنجد، زبان گنجشک، توت آمریکایی، اقاقیای نرک، زرشک زیتونی، رز و گل محمدی، برگ نو، یاس طاووسی، ختمی درختی، پیراکانا، ارغوان، اسپیره، ژونی پروس، بنفشه ایرانی و بذرچمن گونه‌های گل و درخت در نظر گرفته شده، برای فضای سبز منطقه عون بن علی را تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به چشمگیر بودن فرهنگ بالای شهروندی، در منطقه تفریحی عون بن علی، یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر گردشگردان این منطقه تفریحی از کوه پیمایان و علاقمندان طبیعت هستند، در سال‌های اخیر، مورد خاصی مبنی بر تخریب فضای سبز توسط عوامل انسانی مشاهده نشده است.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز در پایان با اشاره به برگزاری آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی در روز جمعه ۱۶ اسفند، گفت: از هم اکنون از عموم شهروندان و علاقمندان به طبیعت دعوت می‌شود تا با حضور خود در این آئین، در توسعه فضای سبز شهر مشارکت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز