خبرگزاری کار ایران

بیانیه داوران سومین جایزه ادبی تبریز منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۹۲

فعال شدن دائمی دبیرخانه جشنواره، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال، تشریح دلایل رتبه آوری برای برگزیده شدگان جشنواره، برگزاری بخش موضوعی جشنواره، توجه ویژه به فولکلور و فرهنگ بومی منطقه از سوی پدیدآورندگان آثار ترکی به ویژه شعر، اطلاع رسانی برگزاری جایزه ادبی تبریز به صورتی گسترده، استقبال از ایجاد بخش ویژه تبریز از اهم مفاد نکاتی است که داوران جایزه ادبی تبریز در این بیانیه به آن پرداخته اند.

ایلنا: هیات داوران سومین جایزه ادبی تبریز با معرفی نفرات بر‌تر با انتشار بیانیه‌ای به ارایه نقطه نظرات وپیشنهادات خود برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره پرداختند.
به گزارش ایلنا فعال شدن دائمی دبیرخانه جشنواره، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در طول سال، تشریح دلایل رتبه آوری برای برگزیده شدگان جشنواره، برگزاری بخش موضوعی جشنواره، توجه ویژه به فولکلور و فرهنگ بومی منطقه از سوی پدیدآورندگان آثار ترکی به ویژه شعر، اطلاع رسانی برگزاری جایزه ادبی تبریز به صورتی گسترده، استقبال از ایجاد بخش ویژه تبریز از اهم مفاد نکاتی است که داوران جایزه ادبی تبریز در این بیانیه به آن پرداخته‌اند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
هنر را که تولید می‌کنید سعی کنید هنر فاخر باشد؛ یعنی باید اعتلا هنر مورد نظر باشد چون خصوصیت هنر این است که بایستی اعتلا داشته باشد تا آن مقصود که از هنر مطلوب مورد نظر است به دست آید.
مقام معظم رهبری
مهمانان فرهیخته، هنرمندان عزیز
هیات داوران سومین جایزه ادبی تبریز مقدم شما را در این محفل مغتنم دانسته دیدگان خود را به خاک پای شما متبرک می‌نماید.
آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره چه در بخش شعر و چه در بخش داستان از سطح کیفی بالایی برخوردار بود. این آثار در دو مرحله مورد داوری قرار گرفت. در مرحله نهایی آثار منتخب طی جلسات متعدد که گاهی تا پاسی از شب ادامه داشت، مورد نقد و داوری و گزینش نهایی قرار گرفت در این گزینش همه ملاک‌های داوری و معیارهای سنجش آثار ادبی مدنظر داوران بوده و بعد از بحث‌ها و مشورت‌های طولانی سرانجام به وحدت رای منتهی شده است. این نکته گفتنی است که داوران با بی‌طرفی کامل و رعایت مراتب عدل و انصاف، صرفا متن آثار رسیده را مورد بررسی قرار دادند و در طی ارزیابی‌های خود از نام صاحبان آثار بی‌اطلاع بودند.
داوران برای بهبود روند جایزه ادبی تبریز به اتفاق پیشنهادهایی را ارائه می‌نمایند.
۱ - دبیرخانه جشنواره به صورت دائمی فعال گردد و در طول سال کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برقرار شود.
۲ - دلایل رتبه آوری برای برگزیده شدگان جشنواره تشریح و تبیین گردد. این امر سبب بهبود کیفی آثار در جشنواره‌های بعدی خواهد شد.
۳ - در مواردی و به مناسبت‌هایی در جنب برگزاری جشنواره بخش موضوعی جشنواره برگزار شود.
۴ - در بخش آثار ترکی به ویژه شعر از پدید آورندگان آثار انتظار دارد تا توجه ویژه‌ای به فولکلور و فرهنگ بومی منطقه مبذول دارند.
۵ - اطلاع رسانی برگزاری جایزه ادبی تبریز به صورتی گسترده‌تر انجام پذیرد تا موجب جلب اثار بیشتر و نهایتا سبب ایجاد تحرک و نشاط گردد.
۶ - داوران از ایجاد بخش ویژه تبریز استقبال نموده آنر ا اقدامی سنجیده و مثبت در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی شهر اولین‌ها می‌دانند.
لازم به یادآوری است که امکان محدویت‌های انسانی بروز اشتباه و خطا را در همه امور فراهم می‌آورد… داوری‌های این هیات از این قاعده مستثنی نبوده و امکان بروز خطاهای ناخواسته در آن امکان پذیر نیست؛ در مقابل چنین لغزش‌های احتمالی و ناخواسته از درگاه جانب جق طلب مغفرت و عفو داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز