خبرگزاری کار ایران

بازیگر تلویزیون:

تداوم برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند هنر اصیل ما را از مظلومیت در بیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۶۳

متأسفانه هنرمندان فعال در زمینه موسیقی به دلیل محدودیت‌هایی که در قوانین تلویزیون موجود است، نمی‌توانند هنر خود را به راحتی بروز دهند و این صحنه را محلی برای عرضه هنر خود می‌دانند.

ایلنا: «هاشم چاووشی» بازیگر تلویزیون که مردم خطه آذربایجان با چهره او آشنا هستند معتقد است: سطح جشنواره امسال موسیقی مقامی آذربایجان نسبت به دوره گذشته بالا رفته و شرکت کنندگان خوبی در این دوره حضور دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا وی برگزاری این جشنواره‌ها گام مثبتی در احیای موسیقی سنتی و اصیل آذربایجان عنوان کرد و در رابطه با تاثیر جشنواره‌هایی از این قبیل در موسیقی اظهار داشت: تداوم این جشنواره‌ها می‌تواند هنر اصیل ما را از مظلومیت در بیاورد.
چاووشی با اشاره به مظلوم واقع شدن فرهنگ و هنر در آذربایجان اضافه کرد: شرایط کنونی موسیقی در آذربایجان به هیچ وجه زیبنده گذشته درخشانمان نیست و همیشه هنر در این خطه مظلوم مانده است و علاقمندان صحنه‌ای برای ارائه اثر نمی‌یافتند.

وی برگزاری جشنواره موسیقی سنتی را عرصه‌ای برای ترویج موسیقی است و گفت: متأسفانه هنرمندان فعال در زمینه موسیقی به دلیل محدودیت‌هایی که در قوانین تلویزیون موجود است، نمی‌توانند هنر خود را به راحتی بروز دهند و این صحنه را محلی برای عرضه هنر خود می‌دانند.
او آینده را برای موسیقی آذربایجان روشن دانست و گفت: با تداوم چنین جشنواره‌هایی امید می‌رود موسیقی موغام رشد چشمگیری داشته باشد زیرا تا کنون عرصه‌ای برای ارائه موسیقی موغام فراهم نبود و اکنون این عرصه مهیا شده است.
همچنین چاووشی با اشاره به برگزاری جشنواره عاشیقلار می‌گوید: این جشنواره نیز از جشنواره‌های موفق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز است و در کنار جشنواره سنتی مقامی این جشنواره نیز باید ادامه داشته باشد زیرا ضروری است تا موسیقی عاشیقی نیز دوشادوش موسیقی موغام جلو برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز