خبرگزاری کار ایران

داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان:

موسیقی در ملایم کردن روابط اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۶۰

برگزاری جشنواره موسیقی با موضوع موغام که در بردارنده یکی از اصلیترین نمادهای فرهنگی و هویتی ماست، اقدامی ارزنده به شمار می‌رود و باید همه نهادهایی که می‌توانند در گسترش و انتقال پیام این اقدام موفق نقش آفرینی کنند، حضور موثر داشته باشند.

ایلنا: داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان نقش موسیقی در ملایم کردن روابط اجتماعی شهروندان را مهم ارزیابی کرد.
به گزارش ایلنا آیدین شاطریان با بیان اینکه موسیقی یکی از عوامل مهم در ارتقای فرهنگ مدارا بین شهروندان به شمار می‌رود، گفت: موسیقی روابط اجتماعی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند فضایی نرم و ملایم در این نوع از روابط حاکم کند.
وی اضافه کرد: شهر مجموعه‌ای از هویت‌های مختلف است و شهرداری به عنوان نهاد منتخب شهروندان باید به مظاهر و بخش‌های مختلف این نوع از هویت توجه ویژه کند.
آیدین شاطریان خاطر نشان کرد: از این روست که برگزاری جشنواره موسیقی با موضوع موغام که در بردارنده یکی از اصلیترین نمادهای فرهنگی و هویتی ماست، اقدامی ارزنده به شمار می‌رود و باید همه نهادهایی که می‌توانند در گسترش و انتقال پیام این اقدام موفق نقش آفرینی کنند، حضور موثر داشته باشند.
وی با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای استمرار این معنا و پیام وجود دارد، افزود: انتظار می‌رود رسانه ملی در این رخداد فرهنگی نقش آفرین باشد و مخاطبان خود را در جریان این رویداد فرهنگی و هنری قرار دهد.
داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان اضافه گرد: انتشار مجموعه آثار منتخب این جشنواره در قالب سی دی و فراهم کردن زمینه‌ای برای فروش یا توزیع آن بین شهروندان و میهمانان این شهر می‌تواند در مانایی این فرهنگ و این رخداد، نقشی بی‌بدیل ایفا کند.
لازم به ذکر دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان با حضور هنرمندان این حوزه در دو بخش تکنوازی و آواز از دیروز در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز به کار کرده و تا ششم اسفندماه ادامه دارد.
در این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود ۱۶۲ اثر از هشت استان کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، البرز، تهران و قزوین ارائه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز