خبرگزاری کار ایران

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی:

عدم اجرای بعضی از مصوبات ریاست جمهوری نارضایتی‌هایی در پی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۴۱

از منطقه آزاد ارس که فرصت طلایی برای توسعه منطقه شمال غرب کشور به شمار می‌رود آنچنان که باید استفاده نشده است.

ایلنا: نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اجرای بسیاری از مصوبات ریاست جمهوری در این منطقه نارضایتی‌هایی در پی داشته است.
به گزارش ایلنا محمد حسن‌نژاد که در مراسم معرفی فرماندار جدید شهرستان جلفا سخن می‌گفت افزود: با گذشت سه دهه از انقلاب خطه مرزی جلفا با مشکلات بزرگی مواجه بوده و این منطقه مورد کم لطفی قرار گرفته است.
وی از استفاده نکردن از آب رودخانه ارس، وضعیت نامطلوب راه‌های ارتباطی، کمبود آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌ها و محدودیت زیست محیطی در جذب سرمایه گذاری را از دیگر مشکلات اساسی این شهرستان خواند و گفت: دولت باید توجه بیشتری را به این مشکلات داشته باشد.
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی وضع نابسامان بیمارستان و نبود شبکه فاضلاب در شهر ۳۵ هزار نفری هادیشهر را از اساسی‌ترین محدودیت‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: بسیاری از مصوبات ریاست جمهوری از جمله ورزشگاه ۵ هزار نفری هادیشهر و شهرک صنعتی و احداثنیروگاه برق آبی در کنار رودخانه ارس در محدوده این شهرستان عملی نشده است.
وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل این شهرستان نبود زمین برای سرمایه گذاری به دلیل قرار گرفتن ۹۵ درصد محدوده شهرستان در قلمرو محیط زیست و منابع طبیعی است.
حسن‌نژاد از نماینده عالی دولت در استان درخواست کرد کمبود‌ها و کاستی‌های موجود در این شهرستان از جمله بیکاری را در اولویت قرار دهد تا مرزنشینان منطقه درشان خودشان از ثمرات نظام اسلامی بهره‌مند شوند.
وی در عین حال از منطقه آزاد ارس به عنوان فرصت طلایی برای توسعه منطقه شمال غرب کشو ر یاد کرد و گفت: متاسفانه این نعمت بزرگ آنچنان مورد استفاده قرار نگرفته است.
لازم به ذکر است آیین تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید جلفا با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسوولین برگزار و با قدردانی از خدمات مختار سیفی در این سمت زاهد محمودی به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی شد.
شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۴۶ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز