خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی پیشتاز ایرانی شاداب و پویا تا سال ۱۴۰۴ در ورزش همگانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۷۸

با برگزاری مجمع رسول صادقی مجددا به عنوان رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان آذربایجان شرقی انتخاب شد.

ایلنا: رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان آذربایجان شرقی گفت: تعامل با دستگاه‌های اجرایی و همکاری با آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به منظور بسط و توسعه ورزش همگانی از اهداف این هیات در چهار سال پیش رو خواهد بود.
به گزارش ایلنا، رسول صادقی که پس از انتخاب مجدد به این سمت در مجمع هیأت ورزش‌های همگانی استان آذربایجان شرقیافزود: ایجاد ۲۰۰ ایستگاه سلامت و ورزشگاه صبحگاهی با همکاری شهرداری تبریز از دیگر برنامه‌هایی است که از چهار سال قبل شروع شده و در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: هر شهروندی که خواهان سلامتی است باید به ورزش روی بیاورد و هیات ورزش‌های همگانی به عنوان هماهنگ کننده زمینه را برای ورزش همگانی فراهم خواهد کرد.
رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی با تأکید بر اینکه تبریز و آذربایجانشرقی پیشتاز ایرانی شاداب و پویا تا سال ۱۴۰۴ در ورزش همگانی خواهند بود گفت: براساس سند راهبردی تدوین شده در یک دوره ۱۵ ساله تا سال ۱۴۰۴ باید درصد توسعه ورزش همگانی در کشوز به رقم ۲۵ درصد برسد و آذربایجانشرقی با برگزاری همایشهای بزرگ پیاده روی پیشتاز این حرکت مهم و حیاتی در ورزش کشور خواهد بود.
وی افزود: حرکت‌های عمومی و ورزش‌های طبیعی مثل راهپیمایی عمومی و خانوادگی در نوبتهای اول با شرکت کنندگان کمی در استان برگزار می‌شد ولی با برنامه ریزی‌های اصولی شاهد حضور خیل مشتاق به ورزش هر هفته به پیاده روی و طبیعت گردی در سطح استان هستیم و خانواده‌ها بعد از طی یک مسافت ۵-۶ کیلومتری و برگشتن در این مسیر باورشان شده است که می‌توانند مسافت ۱۲-۱۰ کیلومتری را پیاده روی کنند و امروز مردم و مسئولان در تمام سنین با لباس ورزشی به پارک‌ها می‌آیند و در برنامه‌های عمومی ورزش همگانی مشارکت دارند در حالی که همین افراد قبلا از پوشیدن لباس ورزشی در جامعه خجالت می‌کشیدند.
وی با اعلام اینکه همگانی شدن ورزش تنها به وسیله شهرداری‌ها، تربیت بدنی و دانشگاه‌ها ممکن نیست بلکه اولین نقش را صدا و سیما دارد، گفت: تا زمانی که شناخت مردم را بالا نبریم و تا زمانی که دلیل ورزش نکردن خود را «نداشتن وقت» اعلام کنیم، فراهم کردن امکانات و تخصصی کردن کار‌ها فایده چندانی ندارد باید به سمتی برویم که مردم ورزش را یک وظیفه بدانند و آن را باور کنند.
رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی افزود: بهبود و ارتقاء ورزش همگانی و زیر ساختهای آن در چند سال گذشته با حمایت مسئولین و خصوصا شهرداری تبریز بی‌نظیر بوده است.
صادقی افزود: فاز دوم حرکت و توسعه ورزش همگانی در آذربایجانشرقی نیازمند برنامه ریزی است و توسعه ورزش همگانی در استان با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی و سخت افزاری شهرداری‌ها خصوصا شهرداری تبریز خوب بوده و نیاز است این روند ادامه دار باشد و جمعیت تحت پوشش روند رو به رشد خوبی را در ۴ سال آتی طی کند و این نیازمند داشتن برنامه ریزی مناسب و مشارکت دستگاههای اجرایی دیربط در توسعه ورزش همگانی است.
وی در خصوص راهکاره‌ها پیشنهادات هیات ورزشهای همگانی گفت: ایجاد زمینه هاید مناسب جهت همگانی شدن تمامی رشته‌های ورزشی در باشگاه‌ها و هیات‌ها، بستر سازی جهت جذب و بهرگیری منابع مالی از ظرفیت‌های دولیت و خصوصی در گسترش ورزش همگانی، ساماندهی ورزش کارمندان دولت از کانال دستگاههای مربوطه، توسعه فعالیتهای ورزشی شهروندان با بهرمندی از ظرفیت‌های فیزیکی و مالی شهرداری، افزایش آگاهی‌های علمی و عمومی مردم نسبت به ورزش از طریق مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، توسعه و تقویت ورزش محلات و مساجد با استفاده از ظرفیت‌های بسیج سپاه استان، بهرگیری از پتانسیل صدا و سیمای استان در راستای گسترش فرهنگ سازی ورزش همگانی خواهد بود.
لازم به ذکر است مجمع انتخابات هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی به ریاست علی مجدآرا رییس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور و نائب رییسی سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی و ۱۹ نفر از اعضاء مجمع برگزار شد و رسول صادقی با ۱۹ به عنوان رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان آذربایجان شرقی بمدت ۴ سال دیگر انتخاب شد.
رسول صادقی سرپرست هیات ورزش‌های همگانی استان در ۴ سال گذشته بود.
وی تنها کاندیدای احراز ریاست هیات ورزش‌های همگانی استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز