خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از طرح پوشش نهر گونی در آذرشهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۲

طول کل نهر ۶ کیلومتر و با توجه به خاکی بودن و نفوذ پذیری زیاد و عریض بودن آن، تلفات انتقال و توزیع آب بیش از ۵۰ درصد بود که با انجام این طرح، تلفات انتقال آب کاهش و از هدر رفتن ۵۰ درصد آب جلوگیری شده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از افتتاح طرح پوشش نهر گونی با تعداد ۳۰۰ خانوار بهره بردار در راستای خدمت به توسعه بخش باغی وزراعی منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات با بیان اینکه این نهر بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش دارد گفت: این طرح با بهره گیری از ۴۳ آبگیر کوچک و بزرگ، آب انتقالی را از اواسط اسفند تا آخر خرداد ماه توزیع می‌نماید.
وی ادامه داد: طول کل نهر ۶ کیلومتر و با توجه به خاکی بودن و نفوذ پذیری زیاد و عریض بودن آن، تلفات انتقال و توزیع آب بیش از ۵۰ درصد بود که با انجام این طرح، تلفات انتقال آب کاهش و از هدر رفتن ۵۰ درصد آب جلوگیری شده است.
طلوع حیات افزود: حدود یک کیلومتر از کانال در سالهای ۹۰ و ۹۱ با اعتباری معادل ۲ میلیارد ریال با مصالح سنگ لاشه و ملات ماسه سیمان و جداول بتنی پوشش داده شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر راندمان انتقال آب را بعد از اجرای این طرح ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: افزایش درآمد بهره برداران از طریق کاهش تعمیر و مرمت سالانه آن، ارتقا عملکرد محصولات، کاهش فشار به تخلیه منابع زیرزمینی آب و همچنین بهره برداری و نگهداری آسان از نهر از دیگر تاثیرات اقتصادی و اجتماعی و اثرات جانبی این طرح محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز