خبرگزاری کار ایران

آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۸۱

در این مراسم، از ۲۶ دانش آموخته بر‌تر دانشکده فنی و مهندسی مکانیک در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تقدیر به عمل آمد و سپس ۹۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشنامه خود را دریافت کردند.

ایلنا: آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با هدف پاسداشت فعالیت دانشجویان و قدردانی از نفرات بر‌تر فارغ التحصیل با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و خانواده‌های این دانش آموختگان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس دانشگاه تبریز این مراسم با اشاره به مفهوم حدیث«اطلب العل ممن المهد الی اللحد» خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه تبریز گفت: در مکتب اسلام بحثی مبنی بر فارغ‌التحصیلی وجود ندارد و فارغ التحصیل تنها به معنای پایان یک مقطع از دانش پذیری و ورود به مرحله دیگر آموختن است و بنابراین انسان باید دائما در حال تحقیق بوده و همواره در حال دانشجویی باشد.
محمدرضا پورمحمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی پرورش یافته است تصریح کرد: کشورهای پیشرفته با استفاده از معجزه تعلیم و تربیت نیروی انسانی توانسته‌اند به توسعه پایدار برسند و کشور ما نیز باید به صورت جدی به تربیت نیروی انسانی متخصص بپردازد.
وی افزود: هزینه‌های آموزش عالی یک سرمایه گذاری عظیم در کشور است و نباید این بخش به عنوان یک بخش مصرفی در جامعه قلمداد شود.
رییس دانشگاه تبریز در پایان تصریح کرد: لحظات عمر مثل برق و باد می‌گذرند و به قول مولانا بهاری است که تکرار نمی‌شود لذا دانش آموختگان جوان باید فرصت جوانی خود را مغتنم شمرده و بهترین استفاده و بهره‌مندی از این دوران را ببرند.
همچنین محمد تقی شروانی تبار، رییس دانشکده فنی مهندسی مکانیک و حسن بیگلری دبیر اجرایی این آیین گزارشی از روند برگزاری این جشن ارایه کردند.
بر پایۀ همین گزارش، در ادامه این مراسم، از ۲۶ دانش آموخته بر‌تر دانشکده فنی و مهندسی مکانیک در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تقدیر به عمل آمد و سپس ۹۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشنامه خود را دریافت کردند.
اضافه می‌نماید: دانش آموختگان حاضر در مقاطع مقطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترا از رشته‌های تحصیلی مهندسی مکانیک(جامدات، سیالات و ساخت و تولید)، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی صنایع و هوا فضا بودند.
در پایان مراسم دانش آموختگان در پیشگاه قرآن کریم به صورت یکصدا سوگندنامه فراغت از تحصیل را قرائت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز