خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از قنات روستای قلعه ملک از توابع بخش مرکزی اهر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۳

این طرح با هزینه کرد ۲۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده و با بهره گیری از آن، ۵۰ هکتار از اراضی روستای قلعه ملک از آب این قنات بهره‌مند و زیر پوشش آبیاری قرار می‌گیرند.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: در گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و با اتمام مرمت و بازسازی قنات روستایی قلعه ملک از توابع بخش مرکزی اهر واقع در مسیر جاده اهر، کلیبر افتتاح ومورد بهره برداری قرارگرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد احمدی فر در آئین بهره برداری از این طرح مهم بخش کشاورزی در سطح منطقه، افزود: این طرح با هزینه کرد ۲۰۰ میلیون ریال به اتمام رسیده وبا بهره گیری از آن، ۵۰ هکتار از اراضی روستای قلعه ملک از آب این قنات بهره‌مند و زیر پوشش آبیاری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: افزایش جمعیّت و توسعه فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی، مشکل کمبود آب بویژه در مناطق خشک و نیمه خشک را جدی‌تر نموده و در آینده نیز این امر اهمیت بیشتری خواهد یافت، از این‏رو لازم است با بررسی دقیق منابع آبی‏ موجود در سطح قنات‌ها و به کار بستن‏ روشهای درست مدیریّت منابع آب و بهره‏برداری و مصرف بهینه آب در روند توسعه بخش اقدامات جدی صورت پذیرد زیرا آب به عنوان مهم‌ترین ماده حیات و از مهم‌ترین عوامل لازم برای توسعه پایدار بخش کشاورزی به شمار می‌‏آید.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر گفت: قنات‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی مناطق خشک‏ ونیمه خشک کشور، در بعد اقتصاد توسعه پایدار، نقشی بنیادین دارند و آب از بزرگ‌ترین سرمایه‏های ملّی به شمار آمده و نقشی چشمگیر در توسعه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اجرای طرحهای کشاورزی در منطقه، پیش از هر چیز به وجود منابع آب کافی و مناسب وابسته است استفاده بهینه از این منبع در راستای توسعه کشاورزی از اولویت‌های اجرایی این مدیریت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز