خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

وضعیت نابسامان مقبره الشعرای تبریز در شان فرهنگ و نام آورانش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۵

مقبره الشعرا قطب فرهنگی تبریز و آذربایجان بلکه ایران است و شعرای نامی مدفون شده در آن از بزرگان فرهنگ و ادب به شمار می‌آیند و وجود بیش از ۴۰۰ نفر شاعر وظیفه ما را دشوار‌تر می‌کند تا این مجموعه را در خورشان و نام پرآوازه آن توسعه و بازسازی کنیم.

ایلنا: نایب رییس شورای شهر تبریز گفت: وضعیت نابسامان مقبره الشعرای تبریز درشان فرهنگ و نام آورانش نیست و اهمیت دادن به جایگاه فرهنگی آن ارتقای فرهنگی آذربایجان بلکه ایران را در منطقه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدثبا انتقاد وضعیت به وجود آمده و تخریب و کم اعتنایی‌های صورت گرفته افزود: مقبره الشعرا قطب فرهنگی تبریز و آذربایجان بلکه ایران است و شعرای نامی مدفون شده در آن از بزرگان فرهنگ و ادب به شمار می‌آیند و وجود بیش از ۴۰۰ نفر شاعر وظیفه ما را دشوار‌تر می‌کند تا این مجموعه را در خورشان و نام پرآوازه آن توسعه و بازسازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی مقبره الشعرای تبریز با تلاش و کوششی همگانی نگین فرهنگی آذربایجان و ایران می‌شود، ادامه داد: علاوه بر اجرای طرحهای وِیژه عمرانی و ساخت مجموعه‌ای در خور باید تدابیری اندیشید تا در جهت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر این مجموعه فرهنگی غنی و مفاخر آن اقدامات فرهنگی مناسبی نیز جریان پیدا کند.
محدثاجرا و طراحی جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های ویژه بعد و قبل ساخت و بازسازی این مجموعه را لازم دانست و افزود: اکنون که شهرداری تبریز عهده دار این امر مهم شده است امیدواریم با توجه ویژه شهردار و مسئولین استان در سال ۹۳ علاوه بر تحولات عمرانی در شهر با توجه خاصی که صورت خواهد گرفت، شاهد تحول بزرگ فرهنگی در شهر و بازگشت شکوه و عظمت این مجموعه بزرگ فرهنگی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز