خبرگزاری کار ایران

مشاور فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

رونق سینما در گرو حضور تماشاگران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۰

هنر سینما، هنری تاثیرگذار و پیام رسان فرهنگ و هویت ماست.

ایلنا: مشاور فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: رونق سینما در گرو حضور تماشاگران است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد غلامی با بیان اینکه هنر سینما، هنری تاثیرگذار و پیام رسان فرهنگ و هویت ما است افزود: برهمین اساس باید ابزاری برای انتقال ارزشهای دینی و اسلامی و فرهنگ متعالی ایرانیان باشد.
وی با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری همزمان جشنواره‌ ی فیلم فجر در تبریز تاکید کرد: حضور تماشاگران در سینما‌ها زمانی به فرهنگ تبدیل می‌شود و زمانی سینما‌ها از رونق برخوردار می‌گردند که ساختهٔ سینماگران همسو با فرهنگ مردم باشد.
وی با اشاره به پیشینه غنی آذربایجان و تبریز در عرصه‌های مختلف فرهنگی، دینی، علمی و هنری، اظهار داشت: هنرمندان بزرگی در این مرز و بوم ظهور کرده‌اند که باید با توجه به این صبغه و سابقه، ‌ این هنر در استان ما بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با چنین سابقه غنی تاریخی باید امروز جایگاه تبریز و آذربایجان در زمینه هنر فیلم و سینما تثبیت شود.
وی افزود: تکیه بر توانایی‌ها و پتانسیل‌های فعالان عرصهٔ سینما می‌تواند عامل استحکام و تعالی فرهنگ و هنر شود.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، انجمن فیلم استان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز