خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان و منتقد فیلم:

جشنواره فیلم فجر یک حرکت فرهنگی و راهکاری اساسی برای ترویج فرهنگ تماشای فیلم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۶۱

عدم حضور مردم در سینما‌ها و عدم استقبال از آثار تولیدی باید آسیب‌شناسی شده و به جای برگزاری سمینار‌ها و همایش ‌های متعدد براساس یک طرح پژوهشی راهکارهای مناسب برای این فرایند ارائه شود.

ایلنا: یک کارگردان و منتقد فیلم گفت: جشنواره فیلم فجر یک حرکت فرهنگی و راهکاری اساسی برای ترویج فرهنگ تماشای فیلم است.
به گزارش خبرنگار ایلنا «قربانعلی طاهرفر» با اشاره به برگزاری این جشنواره در قالب استانی گفت: این اقدام بزرگ‌ترین رویداد سینمایی حرفه‌ای در استان است و اگر زمینه‌ای را فراهم کند تا تنها محلی برای نمایش فیلم‌ها نبوده و موجب حضور فیلمسازان و بازیگران شاخص استان در بطن جشنواره نیز گردد، دامنهٔ تاثیر آن در حوزه سینمای استان نیز قابل لمس خواهد بود.
وی این حرکت فرهنگی را راهکار خوبی برای ترویج فرهنگ تماشای فیلم عنوان کرد و گفت: عدم حضور مردم در سینما‌ها و عدم استقبال از آثار تولیدی باید آسیب‌شناسی شده و به جای برگزاری سمینار‌ها و همایش ‌های متعدد براساس یک طرح پژوهشی راهکارهای مناسب برای این فرایند ارائه شود.
طاهرفر افزود: آشتی دادن مردم با سینما تنها با مردمی کردن بدنهٔ سینمای کشورو با تکیه بر واقعیت‌ها به جای تاکید بر دیدگاه‌ها و ایدئولوژی‌های فردی و همچنین تقویت ساختار وتکنیک در روند تولید فیلم‌ها انجام می‌گیرد.
وی گفت: اگر سینماگران به بازخوردهای مخاطبین حاضر در جشنواره از منظر نقد منصفانه و دلسوزانه بنگرند بدون شک شاه کلید اصلی عدم استقبال تماشاگران از سینما را می‌یابند و براین اساس برگزاری جشنواره محمل مناسبی برای ارزیابی خواست مخاطبان سینما محسوب می‌شود.
طاهرفر افزود: از دیگر سو با توجه به اینکه این جشنواره مجمع سلایق و اندیشه‌های مختلف است، می‌تواند منبع عظیمی برای انگیزش مسوولین و سیاستگذاران فرهنگی علی ‌الخصوص فعالان حوزه سینمایی باشد تا در دهه چهارم انقلاب خلاء‌تولیدات سینمایی را احساس نمایند.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، انجمن فیلم استان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز برگزار می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز