خبرگزاری کار ایران

ساماندهی بافت حاشیه‌ای شهر تبریز وارد فاز عملیاتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۸

تفاهم‌نامه همکاری مشترک چهارجانبه‌ای در این زمینه به امضای معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن انبوه‌سازان مسکن ایران رسید.

ایلنا: ساماندهی و بهسازی بافت حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تبریز، صبح امروز با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک چهارجانبه برای احداثده هزار واحد مسکونی، وارد فاز عملیاتی شد.
به گزارش ایلنا در این تفاهم‌نامه که به امضای معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن انبوه‌سازان مسکن ایران رسیده است، اجرای پروژه‌های مسکونی به منظور جابجایی و اسکان مجدد ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز و تامین زیرساخت‌ها و خدمات پروژه‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است.
محدوده اجرای این تفاهم‌نامه، محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز است و طبق آن، شهرداری تبریز جابجایی سه هزار خانوار ساکن در مناطق پرخطر، تامین زمین و صدور مجوزهای لازم برای اجرای موضوع تفاهم‌نامه و تضمین خرید واحدهای احداثی را متعهد شده است.
همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، استانداری آذربایجان شرقی تعهد کرده است در تصویب مقررات لازم برای احداثپروژه‌های مسکونی، اختصاص تسهیلات مالی و ایجاد زیرساخت‌های نیرورسانی تسریع به عمل آورد.
تخصیص ۴۱ هکتار زمین برای تامین بخشی از هزینه‌های اجرای طرح بهسازی و ساماندهی حاشیه شهر تبریز نیز از جمله تعهدات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این تفاهم‌نامه است.
انجمن انبوه‌سازان مسکن ایران نیز کلیه مراحل ساخت ده هزار واحد مسکونی موضوع این تفاهم‌نامه شامل نقشه‌برداری، تهیه نقشه‌های معماری، آماده‌سازی و احداث، محوطه‌سازی، نصب انشعابات و امور اداری و ثبتی را بر عهده گرفته است.
مدت اجرای این تفاهم‌نامه پس از طی مراحل قانونی، چهار سال تعیین شده است.
- ما در قبال وضعیت اسفناک مناطق حاشیه‌نشین شهر تبریز مسوولیت داریم
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه به معنی برعهده گرفتن حقوق مردم است و باید با قدرت به توقعات مردم پاسخ دهیم.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به وضعیت اسفناک مناطق حاشیه‌نشین شهر تبریز، گفت: ما در قبال این مناطق مسوولیت داریم و حتی اگر لازم باشد به خاطر حل مشکل مردم این مناطق مورد مواخذه قرار گیریم باید این مناطق را ساماندهی کنیم.
وی افزود: اولویت در اجرای طرح ساماندهی حاشیه شهر تبریز، منافع عمومی است و مسوولان اجرایی که در صف مقدم عملیاتی این طرح هستند، نیازمند پشتیبانی اعضای شورای شهر تبریز هستند.
- این طرح به تدریج اجرا می‌شود
شهردار تبریز هم با تاکید بر اینکه باید با یک برنامه منطقی پیش برویم، گفت: این طرح به تدریج اجرا می‌شود تا شاهد تبعات اجتماعی نباشیم.
صادق نجفی با بیان اینکه برای این طرح سه سال مطالعه صورت گرفته، افزود: آمادگی لازم در اکثر ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز وجود دارد و شروع طرح و نتیجه‌بخش بودن آن، بقیه ساکنان را هم ترغیب خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز