خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

با کسانی که به بهانه خصوصی‌سازی با احساسات مردم بازی کنند برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۷

کسانی که با بحرانی نشان دادن وضعیت کارخانه خود به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و حقوق کارگران را قطع می‌کنند، اهلیت لازم برای اداره صنایع ما را ندارند و دولت قطعا با این افراد برخورد و از آن‌ها خلع ید می‌کند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد سوءاستفاده به بهانه خصوصی‌سازی ممنوع است.
به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده با تأکید بر اینکه با کسانی که بخواهند به این بهانه با احساسات مردم و حقوق کارگران بازی کنند به صورت جدی برخوردخواهیم کرد وضعیت نامناسب و اسف‌بار برخی از واحدهای تولیدی در استان را یادآور شد و گفت: برخی از این شرکت‌ها، ماه‌هاست که حقوق کارگران خود را نداده‌اند و این نشان می‌دهد که در موقع مناسب، برخورد لازم صورت نگرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نباید مسوولان به این بهانه که کارخانه‌ای در اختیار بخش خصوصی است از خود سلب مسوولیت کنند، افزود: همه مدیران در قبال مسایل و مشکلات کارگران و بخش تولید که حیثیت استان است، مسوولیت دارند.
جبارزاده افزود: کسانی که با بحرانی نشان دادن وضعیت کارخانه خود به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و حقوق کارگران را قطع می‌کنند، اهلیت لازم برای اداره صنایع ما را ندارند و دولت قطعا با این افراد برخورد و از آن‌ها خلع ید می‌کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر دولت جدید، وضعیت کارخانجات واگذار شده به بخش خصوصی به صورت لحظه‌ای و نامحسوس رصد می‌شود و به صورت جدی مسایل کارگران مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
جبارزاده با تاکید بر اینکه باید قبل از وقوع بحران به مشکل رسیدگی کنیم، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی وظیفه دارند از بخش تولید و کارگر و کارفرما حمایت کرده و با کسانی که قصد خدشه‌دار کردن روند تولید را دارند مقابله کنند.
وی با بیان اینکه شاخص‌های استان در بسیاری از بخش‌ها تاسف‌بار است، گفت: در طول ۱۶ سال نمایندگی مجلس به یاد ندارم که نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری بالا‌تر باشد، اما طبق گزارش مرکز آمار، در سال ۹۱ نرخ بیکاری کشور ۱۲.۲ و نرخ بیکاری آذربایجان شرقی ۱۲.۵ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه وضعیت برخی از صنایع مهم ما نیز مناسب نیست، افزود: اسم این اتفاقات را چه سوء مدیریت، چه عدم توجه یا هر چیز دیگری بگذاریم، اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاده است و امروز استان ما در شرایط خاصی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز