خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاههای تبریز:

برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در آذربایجان شرقی موجب ایجاد موج هنری در حوزه فیلم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۴

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

ایلنا: استاد دانشگاه‌های تبریز گفت: برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان موجب ایجاد موج هنری در حوزه‌ی فیلم می‌شود.
به گزارش ایلنا علی حاجی‌بلند با بیان اینکه با بیان اینکه این اقدام علاوه بر گسترش و ترویج فرهنگ تماشای فیلم موجب تعامل سازنده فکری و هنری اصحاب سینما می‌شود افزود: محل نمایش فیلم‌ها که به نوعی مرکز تجمع اصحاب سینما است نیز می‌تواند محملی برای شناسایی هنرمندان جوان و فرهیختگان و فعالان این عرصه باشد.
وی گفت: جشنواره‌ فیلم فجر، امسال سی و دومین دورهٔ برگزاری خود را می‌گذراند و برگزاری این جشنواره در استان‌ها گام بسیار مهمی درراستای تمرکززدایی از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و گسترش دامنه اجرای این برنامه‌ها به اقصی نقاط کشور محسوب می‌شود.
حاجی‌بلند گفت: در دنیای کنونی که تکنولوژی مرزهای جغرافیایی را در هم شکسته، امکان تماشای بر‌ترین و بهترین فیلمهای دنیا با فاصله‌ زمانی اندک و با کیفیت بالا برای همگان فراهم است و براین اساس، سینماگران باید به محتوای فیلمهای تولیدی تاکید زیادی داشته باشند.
وی افزود: نباید به سینما تنها به چشم یک صنعت نگاه کرد بلکه باید از شاخصه‌های هنری و خلاقیت در این راستا بیشرین بهره را برد و با تاکید بر قوت و قدرت فیلمنامه در گام اول، توانمندی کارگردان در گام دوم و نهایتا اقتصاد سینما برای تولید آثار ماندگار تلاش نمود.
استاد دانشگاههای تبریز، تاکید کرد: پرهیز از شعارزدگی و برنامه‌ریزی بر پایهٔ تفکری عمیق و برخاسته از تعهد دینی و ملی به صورت منسجم و نظام یافته و ایده‌پردازی هدفمند می‌تواند موجب انگیزش برای حضور اقشار مختلف مردم در سینما باشد.
لازم به ذکر است جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران در استان آذربایجان‌شرقی نیز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز از شانزدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز