خبرگزاری کار ایران

کریم صادق‌زاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

خواهان توجه جدی به رفع معضل بیکاری و تحقق خواسته‌های مغفول مانده کارگران و بازنشستگان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۰

خانه کارگر یکی از بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین تشکل کارگری کشور است. / این نهادکارگری در تمامی انتخابات و مسائل کلان و سیاسی و امنیتی استان و تبریز نقش تعیین کننده‌ای ایفاء کرده است. / متاسفانه دولت گذشته بجای استفاده بهینه و منطقی از این نهاد کارگری فقط درصدد تضعیف و تخریب گام برداشت. / امیدواریم در دوران دولت تدبیر و امید خواسته‌های بجا و قانونی کارگران و بازنشستگان تحقق یابد. / خانه کارگر تبریز هم اکنون دارای امکانات وسیع برای ارایه خدمات به قشر کارگر است. / متأسفانه برخی خصوصی سازی‌ها در آذربایجان شرقی به خودمانی سازی تبدیل شده است. / با توجه به فعالیت‌های گسترده خانه کارگر تبریز این استان به کانون دیپلماسی بین المللی کارگری کشور تبدیل شده است. / همایش مشترک بین المللی با حضور اتحادیه‌های کارگری کشورهای منطقه در تبریز برگزار می‌شود.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر استان آذربایجان شرقی انتصاب شایسته رحیم شهرتی فر به سمت فرماندار جدید کلانشهر تبریز گام مهمی برای تحول برای این کلانشهر به ویژه رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق‌زاده که در دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگراستان با رحیم شهرتی فر فرماندار جدید تبریز سخن می‌گفت افزود: بعداز انتخابات ۲۴ خرداد ریاست جمهوری و انتخاب غرور انگیز جناب آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور محبوب کشور عزیزیمان ایران و انتصابات بعدی با اراده و تدبیر بی‌نظیر دولت «تدبیر و امید» واقعاً امیدو نشاطی ویژه‌ای در جامعه به وجود آمده است که برای جامعه کارگری استان در مرحله نخست انتصاب دکتر ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی، سپس استاندار فعال و تلاشگر آذربایجان شرقی و اکنون فرماندار شهرستان تبریز که از فعالان و مدیران لایق و دلسوز و در عین حال درد آشنا هستند واقعاً بجا و شایسته بود.
- خانه کارگر یکی از بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین تشکل کارگری کشور است
کریم صادق‌زاده در ادامه از خانه کارگر به عنوان بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین تشکل کارگری کشور یاد کرد و گفت: تاریخ قدمت این تشکل با تاریخ انقلاب اسلامی همراه بوده که بنیانگذار اصلی آن شهید مظلوم دکتر بهشتی و سایر شخصیت‌های برجسته عرصه کارگری از جمله آقایان سرحدی‌زاده، دکتر کمالی، علیرضا محجوب و دکتر ربیعی بوده‌اند که هدف اصلی آن صیانت از ارزشهای والا ومقدس و سودمند کارگران و کرامت انسانی و اسلامی نیروی کار به شمار می‌رود همچنانکه کارگران به فرموده حضرت امام راحل ارزشمند‌ترین و سودمند‌ترین قشر جامعه ایران اسلامی هستند.
- این نهادکارگری در تمامی انتخابات و مسائل کلان و سیاسی و امنیتی استان و تبریز نقش تعیین کننده‌ای ایفاء کرده است
وی با بیان اینک خانه کارگر تبریز در سالهای متمادی در کلانشهر تبریز و خطه آذربایجان شرقی و در سطح کلان کشوری به عنوان یکی از شرکای اصلی وزارت کار و سایر سطوح و بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی منطقه بوده است تصریح کرد: این نهادکارگری در تمامی انتخابات و مسائل کلان و سیاسی و امنیتی استان و تبریز نقش تعیین کننده‌ای ایفاء کرده است.
صادق‌زاده نقش خانه کارگر آذربایجان شرقی را با دارا بودن بیش از ۱۲۵ هزار عضو و یک هزار و ۶۰۰ واحد امور اعضاء در واحدهای تولیدی وصنعتی استان دارای جایگاه ویژه‌ای خواند وگفت: متاسفانه در دوران ۸ ساله دولت گذشته و با سوء نیت و عدم توجه به جایگاه مهم خانه کارگر تبریز نگرش و رویکرد غیر منطقی و برخوردهای ناصحیح در بسیاری از مواقع با هدف تضعیف خانه کارگر اقدام به تفکیک غیر منطقی و تشکیل تشکلات فرمایشی و کاملا دولتی و غیر مردمی و غیر کارگری نموده بودند که در ‌‌نهایت ضربه اصلی به دولت وارد آمد و حتی در بعضی از موارد مشکلات اقتصادی، صنعتی و امنیتی و سیاسی ایجاد کرد.
- خانه کارگر تبریز هم اکنون دارای امکانات وسیع برای ارایه خدمات به قشر کارگر است
وی به فعالیت‌های خانه کارگر و ارایه خدمات گسترده به کارگران اشاره کرد و گفت: در سایه برنامه ریزی و تلاش دست اندرکاران خانه کارگر ما هم اکنون دارای امکانات وسیع دانشگاهی و آموزشی، رفاهی، استراحتگاهی و اقامتگاهی و ورزشی و هنری و حقوقی بویژه در رابطه با قوانین بنیادین از جمله کار و تامین اجتماعی و بیمه‌ای هستیم که نه تنها کارگران بلکه فرزندان و اعضای خانواده‌های آنان می‌توانند از آن بهره گیرند که تنها در بخش آموزش دانشگاهی و دوره‌های کوتاه مدت بالغ بر۸۰ هزار نفرآموزش دیده و در حال حاضر این روند رو به افزایش است که البته بعداز آموزش و پرورش هیچ نهاد و ارگانی نتوانسته است به چنین آماری دست یابد ضمن آنکه آموزش‌های کوتاه مدت خانه کارگر تبریز به صورت رایگان ارایه شده است.
صادق‌زاده خدمت بی‌منت و صادقانه را هدف خانه کارگر عنوان کرد و گفت: ما خود را در کنار دولت تدبیر و امید می‌دانیم و هدف ما یاری و مساعدت برای اهداف عالیه دولت خدمتگزار می‌باشد و همچنانکه ثابت کرده‌ایم درصدد حل و فصل مشکلات و معضلات اقتصادی به ویژه معضل بزرگ و خطرناک بیکاری و در کنار آن رشد و توسعه تولید و صنعت منطقه و کلانشهر تبریز هستیم.
- متاسفانه دولت گذشته بجای استفاده بهینه و منطقی از این نهاد کارگری فقط درصدد تضعیف و تخریب گام برداشت
صادق‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت گذشته بجای استفاده بهینه و منطقی از این نهاد کارگری فقط درصدد تضعیف و تخریب گام برداشت در حالی که ما در زمان دولت‌های سازندگی و اصلاحات در تمامی عرصه‌ها در کنار دولت بودیم و با تمام امکانات و قدرت و توان خویش به آن‌ها کمک کرده‌ایم و البته آن‌ها نیز از خانه کارگر به عنوان یک رکن اصلی و یار و یاور دولت و صنعت و جامعه کارگری بهره می‌بردند اما دولت عدالت محور و کریمه آقای دکتر احمدی‌نژاد با حذف این نهادکارگری در جلسات شورای اداری، کمیسیونهای کارگری حتی برگزاری آیین‌های هفته کارگر که حق مسلم و قانونی ما بوده انجام داد ولی خانه کارگر در سه دهه نیز با اقتدار و قدرتمندی آیین‌های کارگری را به نحو احسن و شایسته برگزار کرد زیرا که ما همواره تأکید داشته‌ایم تا آیین‌های مربوط به قشر کارگری دولتی برگزار نشود.
صادق‌زاده با بیان اینکه ما می‌توانیم در کنار دولت نقش بسزاء و تعیین کننده‌ای را در بسیاری از موارد و بخش‌های گوناگون در تبریز ایفاء نماییم گفت: ما انتظار داریم حال که وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی از جنس جامعه کارگری بوده و از بطن جامعه کارگری انتخاب شده‌اند از حمایت این وزیر و دولت تدبیر و امید غافل شویم.
- امیدواریم در دوران دولت تدبیر و امید خواسته‌های بجا و قانونی کارگران و بازنشستگان تحقق یابد
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خواسته‌های بجا و قانونی کارگران و بازنشستگان در سالهای متمادی بویژه در۸ سال گذشته نادیده گرفته شده است اظهار داشت: امیدواریم در این دوران یعنی دوران و دولت تدبیر و امید خواسته‌های این قشر تحقق یابد و در این راستا ما خواستار استفاده بهینه از خانه کارگر در کل مسائل مرتبط با جامعه کارگری و صنعت و تولید این استان و تبریز و البته نه به شکل ابزاری هستیم و خواهان آن هستیم به عنوان خادم اصلی جامعه کارگری در کمیسیون کارگری فرمانداری تبریز و استانداری دعوت و همانند اداور گذشته در شورای اداری تبریز بصورت دائمی و مستمر حضور یابیم.
صادق‌زاده در ادامه به برخی مشکلات صنعت و تولید استان اشاره کرد و گفت: هرچند فعالیت‌های خوبی در عرصه تولید با جذب سرمایه گذاری‌ها در سطح استان انجام شده ولی متاسفانه مشکلات این حوزه بسیار گسترده بوده و نیازمند آن است که مسایل مختلف آن با جدیت بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری شود تا شاهد آن نباشیم که واحدهای تولیدی نظیر آنچه که در سطح برخی شهرک‌های صنعتی استان رخ داده به گورستان سوله تبدیل و بیکاری به یکی از معضلات اصلی منطقه تبدیل شود.
- متأسفانه برخی خصوصی سازی‌ها در آذربایجان شرقی به خودمانی سازی تبدیل شده است
وی روند خصوصی سازی صنعت در استان آذربایجان شرقی را نامطلوب خواند و افزود: متأسفانه برخی خصوصی سازی‌ها در آذربایجان شرقی به خودمانی سازی تبدیل شده و به جای اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴ شاهد آن هستیم که واگذاری‌ها از یک قالب دولتی به یک شکل دولتی دیگر تبدیل شده و با اجرای آن نه تنها مشکلی رفع نمی‌شود بلکه بر معضلات موجود افزوده می‌شود همچنانکه در برخی کارخانجات نظیر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، نساجی تبریز و بلبرینگ سازی با آن روبرو هستیم و یا برای یک نمونه دیگر به زور می‌خواهیم ماشین سازی تبریز را به یکی از بانک‌ها واگذار کنیم که نتیجه‌اش از هم اکنون مشخص است.
صادق‌زاده با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ هزار کارگر بیمه شده و ۹۲ هزار کارگر بازنشسته ومستمری بگیر در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید با توجه به اینکه بیش از ۴۷ درصد از جمعیت استان با سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط است رسیدگی به معضلات این دو قشر در اولویت قرار گیرد.
- با توجه به فعالیت‌های گسترده خانه کارگر تبریز این استان به کانون دیپلماسی بین المللی کارگری کشور تبدیل شده است
وی در خاتمه به برخی دیگر از فعالیت‌های خانه کارگر تبریز در سایر زمینه‌ها از جمله ارتباط با تشکل‌های کارگری در سطح بین الملل اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های گسترده خانه کارگر تبریز توانسته‌ایم استان آذربایجان شرقی را به کانون دیپلماسی بین المللی کارگری کشور تبدیل نماییم به طوری که تنها طی ماه‌های گذشته شاهد حضور هیئت‌های کارگری از کشورهای سوریه و لبنان بوده و به زودی هیئت‌هایی نیز از کشورعراق و ترکیه به این استان سفر خواهند کرد.
- همایش مشترک بین المللی با حضور اتحادیه‌های کارگری کشورهای منطقه در تبریز برگزار می‌شود
صادق‌زاده همچنین از برگزاری همایش مشترک بین المللی کارگری با حضور اتحادیه‌های بزرگ کارگری کشورهای منطقه در سال آینده در تبریز خبر داد و افزود: علاوه بر این نمایندگان خانه کارگر تبریز در مجامع بین المللی کارگری خارج از کشور از جمله سازمانILO واتحادیه کارگران کشورهای مسلمان نیز حضور فعالی را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز