خبرگزاری کار ایران

هفت دانشگاه ایران عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۰۹۴

طی تفاهم نامه‌ای هفت دانشگاه ایران با حکم قطعی عضو اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز ظهر امروز با عضویت قطعی هفت دانشگاه ایران در تبریز برگزار شد.

دانشگاه شمال و دانشگاه ادیب مازندران، دانشگاه دولتی ارومیه، مراغه، موسسه اموزش عالی میزان، موسسه رشدیه و اسوه دانشگاه هایی اخیرا عضو اتحادیه شدند و در آخرین جلسه ای که در شهر استانبول برگزار شد به عضویت رسمی این اتحادیه درآمدند.

رمضان کورکماز رئیس اتحادیه بین المللی دانشگاه های منطقه قفقاز در حین امضای تفاهم نامه و احکام عضویت ۷ دانشگاه ایرانی، گفت:  با این تفاهم نامه به قدرت این اتحادیه اضافه شد و همکاری‌های بیشتر سبب توسعه دیپلماسی علمی بین دو کشور می‌شود.

وی گفت: ۱۴ کشور و ۱۷۲ دانشگاه بدون اهداف سیاسی و برای ترویج توسعه علم بین دو کشور در اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز دور هم جمع شدند.

کورکماز با بیان اینکه اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز قدمی برای توسعه همکاری ایران و ترکیه است، افزود: برگزاری این اجلاس در تبریز نشان از گام‌های این اتحادیه برای گسترش همکاری‌های راهبردی در زمینه آموزشی است.

رئیس اتحادیه دانشگاه ای منطقه قفقاز افزود: قطعا تعامل بین دانشگاه‌ها به توسعه صلح در منطقه قفقاز کمک خواهد کرد و امروز برای معرفی ظرفیت‌ها و دانشگاه‌های دو کشور با یکدیگر دور هم جمع شدیم.

کورکماز ادامه داد: توسعه ارتباطات بین دانشگاهی اهمیت بسیاری در آشنایی فرهنگ و تمدن‌ها با یک دیگر دارند که همانند گرد افشانی گل‌ها در مکان‌های مختلف است، همانطور که گل‌ها رشد می‌کنند و میوه آنها محصول این ارتباط طبیعت‌ها است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌‌های منطقه قفقاز  ادامه داد: تبادل و ارتباط دانشجوهای دو‌ کشور و تحصیل متقابل در کشورهای دوست از اهداف این اتحادیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز