خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تبریز:

بانک مرکزی ۲۰ میلیون دلار ارز موردنیاز ترخیص واگن‌های متروی تبریز را نمی‌دهد / معادل ریالی آن پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۴

بیش از دو ماه است که اولین محموله واگنهای متروی تبریز در گمرک بندرعباس خاک می‌خورد و صدور اسناد حمل آن‌ها به مقصد تبریز منوط به واریز ۲۰ میلیون یورو به حساب شرکت سازنده چینی است اما متاسفانه بانک مرکزی به دلایل نامعلوم، ارز مورد نیاز را تخصیص نمی‌دهد.

ایلنا: سخنگوی شورای شهر تبریز از تعلل یا کوتاهی مسئولان بانک مرکزی در پرداخت پول واگنهای متروی تبریز به شرکت چینی انتقاد کرد.
به گزارش ایلنا سعید حاجی‌زاده گفت: بیش از دو ماه است که اولین محموله واگنهای متروی تبریز در گمرک بندرعباس خاک می‌خورد و صدور اسناد حمل آن‌ها به مقصد تبریز منوط به واریز ۲۰ میلیون یورو به حساب شرکت سازنده چینی است اما متاسفانه بانک مرکزی بدلایل نامعلوم، ارز مورد نیاز را تخصیص نمی‌دهد.
وی افزود: تعلل یا کوتاهی مسئولان بانک مرکزی برای تخصیص ارز مورد نیاز در حالی است که وزارت کشور سال گذشته معادل ریالی آن را به حساب بانک مرکزی واریز کرده و این پول نزدیک به یک سال است در اختیار این بانک قرار دارد.
سخنگوی شورای شهر تبریز اضافه کرد: همواره مشکل مالی یک سر قصه طرح قطار شهری تبریز و مانع اصلی طولانی شدن اجرای این طرح مهم بوده است اما حال که استثنائاً اعتبار مورد نیاز برای واگن‌ها تامین است، تعلل موجود به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.
حاجی‌زاده ادامه داد: اواخر آبان ماه که خبر پهلو گرفتن کشتی حامل واگنهای قطار شهری تبریز در بندرعباس اعلام و تایید شد، فرصت سه ماهه، فرجه مناسبی برای انتقال واگن‌ها به تبریز و راه اندازی مرحله اول خط یک مترو به نظر می‌رسید، از اینرو دهه فجر زمان افتتاح این طرح تعیین و اعلام شد اما متاسفانه بنظر می‌رسد روند موجود موجب بدقولی چندین باره مسئولان در اعلام زمان بهره برداری از این طرح خواهد شد.
وی در عین حال افزود: هرچند به گفته مدیر عامل قطار شهری تبریز در صورتیکه تا پایان ماه جاری ارز مورد نیاز تخصیص یابد و اسناد حمل صادر شود، انتقال واگن‌ها و راه اندازی مرحله اول خط یک متروی تبریز در موعد اعلام شده و حداکثر در دهه سوم بهمن امکانپذیر است.
سخنگوی شورای شهر تبریز با اشاره به آثار مثبت، ضرورت و اهمیت تسریع در راه اندازی قطار شهر تبریز مداخله جدی نمایندگان مجلس و دولت در استان را برای حل این مشکل خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز