خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

ارایه تسهیلات ۲۳ میلیارد ریالی برای تامین نقدینگی شرکت‌های تعاونی زنبورداران آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۶۳

این تسهیلات شامل مبلغ ۷ میلیارد ریال، به صورت قرض الحسنه با نرخ کارمزد ۴ درصد در سال و ۱۶ میلیارد ریال نیز از محل میانگین مانده منابع صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور ارایه می‌شود.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به منظور تسهیل در تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان مبلغ ۷ میلیارد ریال، به صورت قرض الحسنه با نرخ کارمزد ۴ درصد در سال در اختیار شرکت‌های تعاونی زنبورداران قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا غفور عبدالهی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده با بانک توسعه تعاون، برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش، از محل میانگین مانده منابع صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور نیز مبلغ ۱۶ میلیارد ریال دیگر به شرکتهای تعاونی زنبورداران استان تخصیص یافته که با تشکیل پرونده و تکمیل مدارک درخواستی می‌توانند از طریق بانک عامل از تسهیلات فوق استفاده نمایند.
وی افزود: حداقل مبلغ تخصیصی پانصد میلیون ریال به شهرستان‌های آذرشهر، اسکو، ورزقان، اهر و حداکثر پنج میلیارد ریال به شهرستان مراغه که براساس درخواست خود شرکت‌های تعاونی زنبورداران مصوب شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه برای استفاده بهینه از این تسهیلات و ارائه خدمات به اعضای خود بایستی شرکت‌های تعاونی زنبورداران برنامه ریزی درستی کرده باشند افزود: در صورتی که شرکت‌های تعاونی زنبورداران اقدام به ابتیاع نهاده‌های مورد نیاز زنبورداری و قرار دادن آن به صورت تسهیلات کالائی و نه تسهیلات ریالی به زنبورداران نمایند علاوه بر بالا بردن بهره وری بیشتر از تسهیلات فوق موجب یکسان سازی قیمت نهاده‌ها و نیز کم کردن هزینه‌های تولید خواهند شد.
گفتنی است که در آذربایجان شرقی، حدود ۱۲هزار زنبوردار در قالب ۱۱ شرکت تعاونی زنبورداری و یک اتحادیه استانی در امر پرورش زنبورعسل فعالیت می‌نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز