خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

حکم قانونی ایجاد شبکه تلویزیونی بخش کشاورزی اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۵۵

بخش کشاورزی وچالش‌ها و تهدیدهای این حوزه که یک چهارم اقتصاد کشور با فعالیت‌های آن مرتبط است دارای اهمیت بوده، ولی توجه چندانی به این حوزه نمی‌شود، بطوریکه مدتهاست براساس حکمی قانونی باید شبکه تلوزیونی کشاورزی ایجاد شود که حتی این اقدام نیز صورت نگرفته است.

ایلنا: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از عدم اجرایی شدن قانون ایجاد شبکه تلویزیونی برای بخش کشاورزی انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بخش کشاورزی وچالش‌ها و تهدیدهای این حوزه که یک چهارم اقتصاد کشور با فعالیت‌های آن مرتبط است دارای اهمیت بوده، ولی توجه چندانی به این حوزه نمی‌شود، بطوریکه مدتهاست براساس حکمی قانونی باید شبکه تلوزیونی کشاورزی ایجاد شود که حتی این اقدام نیز صورت نگرفته است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید برتغییر نگرش به کشاورزی، برای حل مشکلات این حوزه گفت: کشاورزی، دارای حوزه‌ای گسترده، پیچیده و علمی بوده که ۱۳درصد از اقتصاد کشور بطور مستقیم و غیرمستقیم از آن تاثیر پذیرفته و در مقابل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته به آن حتی وی افزود: در تمام نقاط دنیا حتی پیشرفته‌ترین کشور‌ها بطورجدی از بخش کشاورزی خودحمایت و به آن یارانه اعطا می‌کنند، ولی درکشور اولین بخشی که بر اساس اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از دریافت کمک‌های دولتی و یارانه محروم شد، بخش کشاورزی بود.
نوری قزلجه ادامه داد: همواره تلقی مسئولین امر بر این است که جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی و تصمیم گیری برای آن، بایستی خود برنامه ریزی کنند، غافل از اینکه درکشور چهار میلیون بهره بردار کشاورزی وجود دارد که منبعی عظیم از تجربه واطلاعات برای بکارگیری در تصمیمات مرتبط باحوزه کشاورزی بوده وهمواره از آن چشم پوشی می‌شود.
وی تصریح کرد: واردات محصولات کشاورزی، کیفیت واردات، تخلیه نیروهای کار روستایی و مهاجرت آن‌ها به کلان شهر‌ها و مباحثی مانند حاشیه نشینی، از جمله مواردی است که بایستی بصورت موضوعی وجدی مورد برررسی قرار گیرد، چون استقلال اقتصادی و سلامت غذایی آینده جامعه در گرو توسعه بخش کشاورزی است.
نوری تصریح کرد: بخش کشاورزی با توجه به تاریخ کهن ودرخشان خود می‌تواند بر مشکلات مربوطه غلبه کند به شرطی که ساختارهای بخش کشاورزی حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز