خبرگزاری کار ایران

مدیر تئاتر شهر تبریز:

حمایت دولتی از هنرمندان اصلی‌ترین خواسته فعالان حوزه هنر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۶۱

مدیر تئاتر شهر تبریز گفت: چند سالی است که تولید اثر هنری به خاطر مسائل اقتصادی برای کارگردانان و تهیه کنندگان سخت‌تر شده است و در این میان نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، عباس زارع سرشت در حاشیه برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر رضوی را امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل دیدم، سطح کار‌ها بالاتر رفته و قوی‌تر بودند. امسال ۱۴ نمایش برای صعود به مرحله پایانی پذیرفته شده یعنی تعداد افزایش یافته که نشان از پیشرفت کار دارد.

وی ادامه داد: پیش از این در جشنواره‌های سراسری چون دفاع مقدس، صاحبدلان، سوره و حوزه هنری، بخش کودک و نوجوان حضور تاثیرگذاری داشت و این بخش از بخش‌های دیگر پر رونق‌تر بود چراکه جذب تماشاگر برای نوجوانان در راستای آینده تئاتری آنها بسیار موثر است بنابراین باید نسبت به اجرای کودکان و نوجوانان حساس‌تر باشیم.

زارع سرشت خاطرنشان کرد: چند سالی است که تولید کار برای کارگردانان و تهیه کنندگان سخت‌تر شده و مسائل اقتصادی، فروش و تولید کار را بسیار دشوار کرده است. کارگردانان، دیگر به کارهای پرحجم و بزرگ رغبت ندارند و ترجیح می‌دهند تئاتر مینیمالی کار کنند که کم هزینه باشد؛ بنابراین شرایط اقتصادی تاثیر مستقیمی بر اجرا و روند تئاتر دارد.

وی ادامه داد: حمایت چندانی از سوی دولت نیست و هنرمندان با فروش گیشه روی پای خود ایستاده‌اند و اگر اسپانسر جذب کنند، ادامه می‌دهند حتی بخش خصوصی نیز سوبسیدی برای خود کنار می‌گذارد البته تا پیش از سال ۱۳۹۱ حمایت دولتی بود و مبالغی داده می‌شد.

مدیر تئاتر شهر تبریز در پایان یادآور شد: حمایت از هنرمندان اصلی‌ترین خواسته ما است و اعتقاد دارم حمایت دولتی می تواند در تولید آثار خوب موثر باشد.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از 1 تا 5 خرداد ماه 1402 در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز