خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش 650 میلیون تومانی بودجه حمایت از تولیدات و جشنواره تئاتر رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۰۲۰

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: امسال بالغ بر 650 میلیون تومان برای حمایت از تولیدات و جوایز جشنواره رضوی اختصاص یافته که نسبت به سال های گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سید محمد حسین بلاغی در نشست خبری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: آذربایجان شرقی قبل از سال 1390 میزبان جشنواره سفرنامه نویسی رضوی و از سال 1390 تا 1397 میزبان جشنواره سراسری عکس رضوی بود؛ در طی 8 دوره عکس رضوی بیش از 32 هزار قطعه عکس از 3400 هنرمند عکاس دریافت کردیم، این آمار نشان می دهد جریان فرهنگ و هنر اصیل ما همواره پای آرمان های اسلامی و انقلابی بوده است.

وی ادامه داد: امسال شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در دو بخش اجراهای صحنه ای و بخش نمایشنامه نویسی بروی اجرا خواهد رفت.

وی اضافه کرد: عموم فعالیت های اجرائی این جشنواره با تلاش همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و همراهی نهادهای فرهنگی و دستگاه های اجرائی و انجمن هنرهای نمایشی استان صورت خواهد گرفت و مطمئن هستیم با این همراهی پذیرای یک رویداد منحصر به فرد و کم نظیر در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

بلاغی با بیان اینکه امروز یکی از نیازهای اساسی ما ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه علی الخصوص در سطح نوجوانان و جوانان است، افزود: ترویج اندیشه امامت با محوریت شخصیت، سیره و معارف حضرت امام رضا (ع) و شناسایی، پشتیبانی، حمایت و نکوداشت پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و هنری مرتبط با حضرت امام رضا(ع) از اهداف اصلی این جشنواره بشمار می رود و از هنرمندانی که به این اهداف جشنواره توجه جدی داشته باشند حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت تئاتر در ترویج معارف دینی همچون پیوند وقایع معاصر ایران و جهان اسلام با منش و سلوک رضوی، امام رضا (ع) و خانواده ایرانی و تربیت رضوی، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگوگیری از سیره امام رضا(ع)، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و هتک حرمت و کشتار زائرین حرم مطهر احمد بن موسی (ع) از موضوعات اصلی شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی هستند.

وی افزود: امسال بالغ بر 650 میلیون تومان برای حمایت از تولیدات و جوایز جشنواره اختصاص یافته که نسبت به سال های گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز