خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی:

از پتانسیل‌های آذربایجان شرقی در تقویت، توسعه و تکمیل چرخه علم و فن‌آوری استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۶

ضروری است با حمایت‌های دولت و بخش خصوصی آهنگ رشد تولید فناوری و تجاری سازی آن در کشور افزایش یابد.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای رسیدن به اهداف والای نظام در حوزه علم و فناوری ضروری است استان‌ها بر اساس توانایی و پتانسیل‌های خود اهدافی را مشخص و مسیر و نقشه راه را ترسیم کنند تا گام‌های اساسی برداشته شود.
به گزارش ایلنا محمدتقی پاکزاد در نشست با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز سلول‌های بنیادی این دانشگاه با اشاره به سرعت بیش از حد رشد تولید فناوری در جهان اظهار داشت: ضروری است با حمایت‌های دولت و بخش خصوصی آهنگ رشد تولید فناوری و تجاری سازی آن در کشور افزایش یابد.
وی بر استقرار سیستم مدیریتی یکپارچه در تمام مراکز تاکید کرد و گفت: در این صورت با ورود و خروج عوامل انسانی در سمت‌های مختلف به سازمان‌ها و مراکز شاهد افت مجموعه نخواهیم بود.
پاکزاد با بیان اینکه ۳۵ سال از سن انقلاب می‌گذرد، افزود: برای جلوگیری از ورود به دوران کهولت و حالت می‌رایی باید حرکت‌های زایشی ایجاد تا پویایی در کشور افزایش یابد.
وی ادامه داد: بحثعلم و فناوری و تکمیل این چرخه از اهداف اساسی استانداری است و آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که در این زمینه پتانسیل‌های قوی دارد.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ضروری است با شناخت این پتانسیل‌ها و قرار دادن آن‌ها به صورت یکپارچه و سیستمی در کنار یکدیگر برای ارایه خدمت و تولید بهتر و مناسب‌تر در سطح استان و منطقه برنامه ریزی و اقدام شود.
پاکزاد خاطرنشان کرد: می‌توان از پتانسیل‌های موجود در راستای رشد و توسعه بخش خصوصی نیز استفاده کرد.
وی افزود: ضروری است با شناسایی پتانسیل‌های موجود و استفاده حداکثری از آن‌ها در جهت هماهنگی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه کشور بهره جست.
پاکزاد با بیان اینکه امروزه تولید فناوری در جهان در اختیار بخش خصوصی است و دولت‌ها و مصرف کننده‌ها از محصول این فناوری‌ها استفاده می‌کنند، گفت: باید بتوان به صورت آرمانی مسیرهایی طراحی کرد تا بخش خصوصی در کشور وارد پژوهش‌های کاربردی و تولید فناوری شود.
وی با بیان اینکه حمایتی که از سوی دولت صورت می‌گیرد تا حدودی قابل دفاع است، افزود: ضروری است حمایت‌ها در مناطقی همچون آذربایجان شرقی که دارای پتانسیل‌های بالایی است، افزایش یابد تا در تکمیل چرخه قدم‌های اساسی برداشته شود.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مرکز سلول‌های بنیادی بند ناف دانشگاه علوم پزشکی از قدم‌های مثبت و قابل قبول در استان است که قابل تقدیر بوده و باید نیازهای موجود شناسایی و با حمایت مسوولان استانی و کشوری در جهت رفع آن اقدام شود.
وی ادامه داد: باید در حوزه درمان بیشتر به موضوع تولید و خلق شیوه‌های جدید طبابت توجه داشت تا با شناخت بیماری‌های جدید و انجام جراحی و تولید داروهای جدید، حرفی برای گفتن در جوامع بین المللی و منطقه داشته باشیم.
پاکزاد با تاکید بر فعالیت تیم اتاق فکر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت استانداری از پژوهشگران اظهار کرد: ضروری است با برنامه ریزی و طرح ایده‌های نو و بنیادی از پتانسیل‌های استان به نحو احسن بهرمند شد و در جهت اهداف نظام و خدمت به مردم کشور و منطقه قدم برداشت.
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز این مرکز به دستگاه فلوسایتوم‌تر و سل سورتینگ در جهت ارایه خدمات درمانی بهتر و موثر‌تر اظهارکرد: استانداری آذربایجان شرقی برای تهیه این دستگاه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز