خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی مصرف آهنگری تراکتورسازی تبریز:

با تغییر دیدگاه مدیریت کارخانه، موقعیت شرکت تعاونی مصرف آهنگری تراکتورسازی تبریز تضعیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۲۰

مدیریت کارخانه با بلوکه کردن سرمایه نقدی تعاونی در حساب خود وبا کسرمبلغ اقساط اعضای تعاونی و عدم عودت آن به فروشگاه ظلم بزرگی در حق کارگران اعمال کرده است. / با تغییر دیدگاه مدیریت کارخانه، موقعیت شرکت تعاونی مصرف آهنگری تراکتورسازی تبریز تضعیف شده است

ایلنا: مدیرعامل تعاونی مصرف کارگران آهنگری تراکتورسازی تبریز گفت: متاسفانه حدودا از پنج سال گذشته به دلیل تغییر دیدگاه مدیریت کارخانه به تعاون و فروشگاه تعاونی و اقدام وی موقعیت تعاونی کارگران شرکت آهنگری تضعیف شد.
داود طاهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این تعاونی از سال۶۷ که فعالیت خود را شروع کرده است و تقریبا در رفع مشکلات معیشتی کارگران نمره قابل قبولی از خود برجای گذاشته است اظهار داشت: مدیریت کارخانه با بلوکه کردن سرمایه نقدی تعاونی در حساب خود و با کسر مبلغ اقساط اعضای تعاونی و عدم عودت آن به فروشگاه در حق کارگران جفا کرده است.
وی افزود: با این اقدام مدیریت فروشگاه با ضرر و زیان جبران ناپذیری روبرو شد و این کار باعثشد فروشگاه مدتی راکد و بدون فعالیت مانده و از این بابت نیز شرمنده سهامداران خود شود.
طاهری با اشاره به اینکه در این راستا مدیریت فروشگاه به ناچار و برخلاف میل باطنی جهت حفظ سرمایه اعضای خود به قانون متوسل شده و شکوائیه‌ای در این زمینه علیه کارفرمای اصلی خود به عمل آورد گفت: تا اینکه بعد از طی مراحلی توافقنامه‌ای بین مدیریت تعاونی مصرف و مدیریت عامل شرکت آهنگری به عمل آمد.
وی افزود: حدود شش ماهی است که سرمایه اعضا هر ماهه به حساب تعاونی مصرف واریز می‌شود و مدیریت تعاونی نیز جان تازه‌ای گرفته و مجدد جهت رسیدن به اهداف خود دست به کار شده و تقریبا در این راه نیز موفق عمل کرده است.
طاهری همچنین از عدم توجه مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به مشکلات تعاونی‌ها گلایه کرد و گفت: از زمان ادغام اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی چند سالی گذشته است، ولی تاکنون مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان وقت نکرده‌اند که مدیران و مسئولین تعاونی‌های کارگران استان را دور خود جمع کرده و حتی به مشکلات آنان گوش دهند.
وی با بیان اینکه اکثر تعاونی‌ها به‌خصوص تعاونی‌های مصرف کارخانجات استان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند گفت: مدیران و مسئولین تعاونی‌های مصرف که خود را خادم قشر کارگر می‌دانند و جهت رفاه حال خانواده‌های کارگران عزیز قدم بر می‌دارند تا اندکی از بار دوش کارگران تلاشگر برداشته شود از پیدا کردن مسئولی جهت رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها ناکام مانده و به هر دری که رسیده‌اند با بسته بودن آن روبرو شده‌اند.
طاهری افزود: با این مشکلات و عدم توجه مسئولان چطور می‌توان به اهداف کلان و خط مشی که رسیدن به توسعه و بهبود پایدار و تامین رضایت مشتریان و ذینفعان است رسید.
وی با اشاره به ماده ۱۵۳ که بر اساس آن کارفرمایان مکلف به ارائه تسهیلات به شرکت‌های تعاونی کارگری هستند گفت: در حالی که اکثر فروشگاه‌های تعاونی مصرف کارگران در حال ورشکستگی کامل قرار گرفته‌اند تعدادی هم به دستور کارفرمایان تعطیل شده است.
وی در خاتمه سخنان خود از زحمات قائم آذر مدیر کارخانه آهنگری که سهم بزرگی در تقویت و شکوفایی تعاونی مصرف آهنگری بر جای گذاشته قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با همکاری و همدلی مسئولین مربوطه دست در دست همدیگر داده و در پیشرفت اهداف کلان تعاونی موفق و سربلند باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز