خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

صادرات ۹۵ میلیون دلاری کالا از گمرک ارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۳۳

این میزان کالا با ۱۰۸ هزار تن وزن از این منطقه به ۱۴ کشور ازجمله گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی صادر شده است.

ایلنا: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات ۹۵ میلیون دلار کالا در مدت ۹ ماه سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه خبر داد.
به گزارش ایلنا محسن خادم عرب باغی گفت: این میزان کالا با ۱۰۸ هزار تن وزن از این منطقه به ۱۴ کشور ازجمله گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی صادر شده است.
وی عمده اقلام صادراتی در این مدت از گمرک منطقه آزاد ارس را کامیون، تریلر و موتور سیکلت، محصولات شیمیایی و مواد پلاستیکی، قیرنفت، گریس و روغن تصفیه دوم، بنزین و نفت سفید، گازوئیل و روغن صنعتی، ظروف شیشه‌ای، مبلمان، ماشین آلات و لوازم مکانیکی، پنبه، مصنوعات فلزی، ماسه و خاک سیلیس، انواع محصولات صنایع غذایی و خشکبار، نخ، پالت چوبی و صفحه کابینت، ورق‌ام دی اف و آلاچیق، اسپری خوشبو کننده، ترامبولین و پارک بازی کودکان، لوازم برقی، پروفیل اعلام کرد وگفت: واردات از گمرک منطقه آزاد ارس نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
محسن عرب باغی خاطرنشان کرد: طی ۹ ماه امسال ۱۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۳۹ میلیون دلار از گمرک منطقه آزاد ارس وارد شده است.
وی افزود: ابزار و ماشین آلات مکانیکی، انواع ورق های‌ام دی اف، مواد پلاستیکی، سیلیکو منگنز، قطعات کامیون نخ و الیاف، اجزا و قطعات تریلر، انواع محصولات لاستیکی و پلاستیکی، سیگار و توتون و لوازم برقی از جمله کالاهای وارداتی از گمرک منطقه آزاد ارس در این مدت به شمار می‌روند.
عرب باغی به سابقه ۱۰۰ ساله حمل و نقل بین المللی ریلی و جاده‌ای در منطقه ارس اشاره کرد و گفت: منطقه ارس با قرار داشتن در مسیر ۶ کریدور بین المللی حمل و نقل و بویژه جاده ابریشم همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و سابقه نزدیک به یک قرن فعالیت تجاری و گمرکی که ایجاد زیرساخت‌های بسیار مهمی از جمله خط آهن برقی متصل به خط آهن سراسری کشورهای cis نشان دهنده اهمیت این منطقه در فعالیت‌های ترانزیتی کالا بوده است.
محسن عرب باغی گفت: خط آهن قدیمی این منطقه به شهرک‌های صنعتی و حمل و نقلی توسعه یافته و امکان ترانزیت کالای تولیدکنندگان و بازرگانان از کشورهای مختلف بصورت مستقیم در این منطقه فراهم آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز