خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اقدام دولت قبل برای پرداخت بدهی‌ها از طریق خصوصی سازی جای تأسف دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۵۳

هرچه سریع‌تر مشکلات و معضلات پیش آمده در روند خصوصی سازی این شرکت‌ها و صنایع که در اغلب موارد جزو موارد استراتژیک طبقه بندی می‌شوند را به شخص رییس جمهوری اطلاع می‌دهم.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: اینکه دولت پیشین برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام به خصوصی سازی و در مواردی فروش نیروگاه‌ها کرده است، جای تاسف دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان خاطرنشان کرد: در مواردی همچون تولید برق که یکی از مسایل استراتژیک به شمار می‌رود، نباید مدیریت و مسوولیت کار به بخش خصوصی واگذار شود چرا که سرمایه و سود ملاک عملکرد این بخش نبوده و ممکن است در مرحله‌ای برای کسب سود بیشتر مشکلات بسیاری را به مردم و مسوولان تحمیل کنند.
وی با بیان اینکه فرایند نامناسب واگذاری‌ها به بخش خصوصی نیز منجر به بروز مشکلاتی در این حوزه شده است، اظهار کرد: اینکه شرکت‌ها و فعالیت‌های واگذار شده نه در چارچوب دولتی و نه در حیطه بخش خصوصی تعریف شده و هیچ کدام از طرفین حاضر به مدیریت و تامین منابع مالی آن بخش نیستند، باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
جبارزاده تصریح کرد: هرچه سریع‌تر مشکلات و معضلات پیش آمده در روند خصوصی سازی این شرکت‌ها و صنایع که در اغلب موارد جزو موارد استراتژیک طبقه بندی می‌شوند را به شخص رییس جمهوری اطلاع می‌دهم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ یک از مسوولان را در حل مشکلات تنها نگذاشته و به طور جدی پیگیر موضوعات بین دستگاهی خواهم بود، اظهار داشت: باید مشکلات استان در دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف همراه با ارایه چندین راهکار و کلاسه بندی امور ارایه شود.
جبارزاده با بیان اینکه اجرای چنین فرایندی می‌تواند موجب شتاب بخشیدن به روند اجرای کار‌ها و حل مشکلات موجود شود، اضافه کرد: به عنوان مقام مدیریتی استان در مواردی هم که نیاز به رایزنی با مسوولان وزارتخانه‌ها و نهادهای مستقر در تهران باشد حاضر به همکاری تنگاتنگ با مسوولان استانی هستم تا هرچه سریع‌تر مشکلات منطقه حل شود.
وی گفت: به طور قطع نام مدیرانی که در شرایط تحریم‌ها و بدهکاری‌های سنگین حیثیت خود را در گرو انجام کار‌ها و حل مشکلات مردم قرار داده‌اند در طول تاریخ کشور ماندگار خواهند ماند.
جبارزاده با بیان اینکه این مدیران باید یقین کنند که خدمت بزرگی را در این شرایط کشور انجام داده‌اند، افزود: به دلیل فعالیت‌های قبلی خود در کسوت نمایندگی مجلس و نظارت بر روند اجرای کارهای اجرایی در آذربایجان شرقی به طور کامل از جزییات کار‌ها و مشکلات پیش روی شرکت‌ها و نهادهای اجرایی اطلاع دارم.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در مواردی که دستگاه‌های اجرایی با مردم به طور رو در رو مواجه می‌شوند، خوش رویی، برخورد مناسب و رعایت احترام امری ضروری است.
جبارزاده گفت: این ماموران در حقیقت وی‌ترین و شاخص ارزیابی این دستگاه‌ها تلقی می‌شوند که در صورت خوش رویی میزان رضایتمندی از دستگاه‌های دولتی حتی در صورتی که افراد به خواست خود دست نیابند نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
وی تجدید نظر و نظارت بیشتر در عملکرد کسانی که در صف آخر خدمات رسانی به مردم قرار داشته و به صورت رو در رو با آن‌ها برخورد دارند را ضروری عنوان کرد.
جبارزاده اضافه کرد: باید در انجام کارهای بزرگ به مواردی که در مقابل چشم مردم قرار دارد نیز توجه ویژه‌ای داشت چراکه این موارد می‌تواند کل کار را زیر سوال ببرد.
لازم به ذکر است که در ابتدای این نشست، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گزارشی ازمسایل و مشکلات صنعت آب و برق استان ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز